کد خبر: 183583
A
۳۷ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از نگرانی امام خمینی درباره ارتش، سپاه و تغییر قانون اساسی

آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۸ فروردین سال ۱۳۶۶، نگرانی امام خمینی از ابراز نظر واقعی درخصوص ارتش، سپاه و تغییر قانون اساسی را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از نگرانی امام خمینی درباره ارتش، سپاه و تغییر قانون اساسی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی در هاطرات روز ۸ فروردین سال ۱۳۶۶، نگرانی امام خمینی از ابراز نظر واقعی درخصوص ارتش، سپاه و تغییر قانون اساسی را روایت کرده است.

بنابر گزارش دیده‌بان ایران، مرحوم هاشمی رفسنجانی نوشته است:

بعد از نماز صبح پایین آمدم احوال محسن را پرسیدم دیشب ساعت ۱۲ آمده بود و ما را بیدار نکرده بود و خوابیده بود. زمستان سال ۵۸ قبل از حمله عراق به ایران و شروع جنگ تحمیلی برای تحصیل به خارج رفت. در این مدت لیسانس را در بلژیک و فوق لیسانس را در کانادا تحصیل نمود و امروز با مدرک فوق لیسانس مهندسی مکانیک با تخصص در طراحی جامدات برگشته است. به پیشنهاد من دوره دکترای خود را به خاطر کمک به صنایع موشکی که ضرورت فوری ما است ناتمام گذاشت بحمدالله وضع روحیه، اخلاق، عقاید و تحصیلش خوب است. گفت حال عفت هم خوب است و قرار است به منزل خواهرش در بلژیک برود و تا یک هفته دیگر بعد از اطمینان از نتایج معالجات بر می گردند. 

از دفتر امام تلفن کردند و گفتند برای صحبت در مراسم زیارت عید مبعث امام بروند. خدمت امام رفتم درباره نامه ای که دو سه روز پیش خدمتشان فرستاده بودم صحبت کردم امام از ابراز نظر واقعی شان در مورد ارتش و سپاه و همچنین اقدام به تغییر قانون اساسی نگرانند با اینکه قبول دارند روزی بالاخره باید انجام شود من تاکید کردم که این کار لازم را غیر از ایشان کسی نمی تواند بدون عوارض سوء انجام دهد.

به نظرم آمد که امکان اقدام امام وجود دارد باید تعقیب کنم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر