کد خبر: 183603
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۹ فروردین ۱۳۵۴؛

تهران هنوز ۱۰۰ هزار اتومبیل کم دارد/روز سیزده بدر نشستن در کنار خیابان‌ها ممنوع است

۴۹ سال پیش در چنین روزی ۹ فروردین ۱۳۵۴؛ بر اساس آمار پلیس راه ژاندارمری کشور در ایام نوروز ۳۰۰ هزار اتومبیل از تهران به قصد شهرستانهای کشور از پایتخت خارج شدند و تاکنون حدود ۲۰۰ هزار دستگاه از این تعداد اتومبیل به پایتخت بازگشته اند. صد هزار دستگاه اتومبیل دیگر در روزهای آینده باز می گردند. پلیس راه ژاندارمری یادآور شد که امسال بعلت مراقبت بیشتر در جاده ها و همچنین توجه رانندگان به مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی، اتفاق قابل توجه ای که توام با تلفات زیاد باشد رخ نداد.

تهران هنوز ۱۰۰ هزار اتومبیل کم دارد/روز سیزده بدر نشستن در کنار خیابان‌ها ممنوع است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نحوه اعزام کاروان‌های زائران ایرانی به عراق و حل مساله زیارت از عتبات در دیدار امیرعباس هویدا و صدام حسین تیتر یک امروز روزنامه اطلاعات روزشنبه ۹ فروردین سال ۱۳۵۴ است. در این قرارداد برای تهران و شهرستان‌ها به نسبت جمعیت سهمیه تعیین میشود و زائران ایران بین یک هفته تا یک ماه در شهرهای عراق خواهند ماند و اینکه کاروان‌های عتبات شبیه کاروان‌های حج خواهد بود. ایران و عراق هم در اطلاعیه مشترکی اعلام کرده اند که همکاری دو کشور در تمام زمینه ها توسعه می یابد‌. این روزنامه همچنین خبر داده که به کارمندان شاغل و بازنشسته وام داده می‌شود و مقررات تعیین ارزش کالا تغییر می کند.

اما تیتر مسافران نوروزی با جیب خالی بازگشتند به همراه عکسی از جاده های کشور و اینکه گرانی و کمبود جا مسافران نوروزی را رنج داد هم یکی از خبرهای شاخص شماره امروز اطلاعات است.  آخرین اخبار درباره قتل ملک فیصل هم اینکه مطبوعات شوروی فاش کرده اند، سازمان سیا پشت صحنه این قتل بوده و از ملک خالد پادشاه جدید عربستان هم خبر رسیده که وی همه مقام‌های قبلی را ابقاء کرده است.

اما دو خبر آخرین آمار از خروج اتومبیلها از تهران در ایام نوروز بر اساس آمار پلیس راه ژاندارمری و ممنوعیت نشستن در کنار خیابان‌ها در روز سیزده بدر سوژه های امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ما هستند که متن خبرهای فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240328_081141_052

۱- تهران هنوز ۱۰۰ هزار اتومبیل کم دارد

بر اساس آمار پلیس راه ژاندارمری کشور در ایام نوروز ۳۰۰ هزار اتومبیل از تهران به قصد شهرستانهای کشور از پایتخت خارج شدند و تاکنون حدود ۲۰۰ هزار دستگاه از این تعداد اتومبیل به پایتخت بازگشته اند. صد هزار دستگاه اتومبیل دیگر در روزهای آینده باز می گردند.

پلیس راه ژاندارمری یادآور شد که امسال بعلت مراقبت بیشتر در جاده ها و همچنین توجه رانندگان به مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی، اتفاق قابل توجه ای که توام با تلفات زیاد باشد رخ نداد.

بر اساس آمار پلیس راه ژاندارمری در ایام نوروز همچنین ۱۷ هزار دستگاه اتوبوس مسافربری از محورهای مختلف تهران مسافران نوروزی را به شهرستان‌ها منتقل کرده اند در همین مدت ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس مسافربری نیز از محورهای مختلف به تهران وارد شده است.

پلیس راه ژاندارمری معتقد است با این تعداد وسیله نقلیه حدود یک میلیون نفر از تهران خارج شده اند که هنوز حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفرشان به تهران بازنگشته اند لیکن تا پایان هفته جاری همه اتومبیل‌ها به تهران باز خواهند گشت. این تعداد اتومبیل از محورهای رباط کریم- حسن‌آباد قم- ششم بهمن- مهر آباد و پاسگاه جاجرود از تهران خارج شده اند.

IMG_20240328_081141_052

۲- روز سیزده بدر نشستن در کنار خیابان‌ها ممنوع است

روز سیزده نوروز نشستن در حاشیه خیابان‌ها و پیاده روها به موجب مقرراتی که از طرف شهربانی کشور وضع شده است ممنوع خواهد بود.

بر اساس همین مقررات همچنین کلیه مشروب فروشی‌ها از ساعت ۶ بعدازظهر روز ۱۲ فروردین تا صبح روز ۱۴ فروردین ماه جاری تعطیل خواهند بود و اغذیه فروشی‌ها نیز حق فروش مشروبات الکلی را نخواهند  داشت.

همچنین از اهالی تهران خواسته شده است که برای حفظ جان اطفال خود از بازی کردن آنها در خیابانها، جاده ها جلوگیری کنند و برای گذراندن روز سیزده بخصوص از طرفین جاده های پهلوی- دربند- پارک وی- نیاوران - قدیم شمیران برای نشستن استفاده نکنند.

InShot_20240328_082333469

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر