کد خبر: 184463
A
روزنامه‌گردی دیده‌بان تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۵۹؛

مصادره روزنامه اطلاعات و کیهان

روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز در روز یکشنبه ۱۷ فروردین سال ۱۳۵۹ را مشاهده می کنید که به قیمت ۲۰ ریال منتشر شده بود. تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به صدور دستور بنی صدر برای به کار انداختن سریع چرخهای اقتصادی مملکت که در این زمینه بانکها موظف به سرمایه گذاری وسیع در رشته های تولیدی هستند و باید با ایجاد تسهیلات اعتباری، وام برای رشته های تولیدی فراهم آورند و یا اینکه مستقیما در رشته های تولیدی سرمایه گذاری کنند.

 مصادره روزنامه اطلاعات و کیهان

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز در روز یکشنبه ۱۷ فروردین سال ۱۳۵۹ را مشاهده می کنید که به قیمت ۲۰ ریال منتشر شده بود. تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به صدور دستور  بنی صدر برای به کار انداختن سریع چرخهای اقتصادی مملکت که در این زمینه بانکها موظف به سرمایه گذاری وسیع در رشته های تولیدی هستند و باید با ایجاد تسهیلات اعتباری، وام برای رشته های تولیدی فراهم آورند و یا اینکه مستقیما در رشته های تولیدی سرمایه گذاری کنند. تنها عکس این صفحه روزنامه هم اختصاص دارد به ورود سه کشیش آمریکایی به تهران برای مراسم عید پاک گروگانهای آمریکایی به دعوت دانشجویان مسلمان پیرو خط امام. صادق قطب زاده هم گفته است مسئله گروگانها امشب در شورای انقلاب مطرح میشود و در خبری دیگر از قول آیت الله مهدوی کنی آمده است که طرح ادغام کمیته ها در شهربانی هفته آینده تسلیم شورای انقلاب می شود.

IMG_20230406_074948_985

مهندس توسلی شهردار تهران هم اعلام کرده است که نخستین مرحله طرح تکمیل شبکه ارتباطی تهران پس از ۳۰ سال تاخیر از امروز به مرحله اجرا در می آید. تیتر مهم دیگر روزنامه هم اختصاص دارد به دستورالعمل سازمان امور اداری و استخدامی مبنی بر دگرگون شدن قوانین استخدامی کشور بر اساس سه اصل برقراری عدالت نسبی، متناسب کردن حجم پرسنلی در دستگاهها و ایجاد علاقه و تحرک. در ضمن یکی دیگر از تیترهای این صفحه روزنامه که سوژه امروز دیدبان تاریخ است به سخنان ناصر میناچی وزیر ارشاد ملی مربوط میشود که گفته است، در صورت تصویب طرح پیشنهادی وزارت ارشاد ملی، سهام روزنامه های مصادره شده به کارکنان آنها واگذار میشود که متن این خبر را در ادامه می خوانید؛

IMG_20230406_074948_444

دکتر ناصر میناچی وزیر ارشاد ملی دیشب در پایان جلسات کمیسیونهای چهارگانه شورای انقلاب در مورد سرنوشت روزنامه هایی که زیر نظر بنیاد مستضعفان اداره میشود گفت؛ چون بنیاد مستضعفان از نظر مالی نمی تواند این موسسات را اداره کند و ضمنا کار بنیاد هم این نیست، در نظر است که این روزنامه ها واگذار شود. البته ابتدا طرح این بود که روزنامه چون به وزارت ارشاد ملی مربوط میشود در اختیار این وزارتخانه قرار گیرد ولی چون درست نبود که روزنامه در اختیار ما باشد زیرا دولت نمی خواهد روزنامه دولتی داشته باشد، ما به این فکر افتادیم که چاپخانه های آنها در اختیار وزارت ارشاد ملی باشد و در این زمینه من پیشنهاد کردم که یک شرکت سهامی عام درست شود و سهام با نام پخش کنیم که به یک مقدار آنرا که کمتر از چهل درصد خواهد بود وزارت ارشاد ملی خریداری کند که دولتی هم شود( این بمنظور کمک مالی است) و بقیه آن بین کارمندان و عموم مردم تقسیم شود که در نتیجه بصورت ملی اداره شود و دولت هم فقط از نظر چاپخانه و امور مالی کمکهایی بکند و در چاپخانه، کارهای چاپی دیگر مانند روزنامه هایی که امتیاز می گیرند چاپ‌شوند و در نتیجه درآمد چاپخانه زیاد شود تا بتواند خودکفا باشد و این بار سنگین هزینه از دوش بنیاد برداشته شود. وی اضافه کرد به این ترتیب هیات تحریریه هم مستقل خواهد شد و زیر نظر دولت و یا شرکت نخواهد بود و این طرح را پس از بررسی لازم در شورای انقلاب مطرح خواهیم کرد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر