کد خبر: 185033
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۵۵؛

قتل روحانی مخالف دخالت دین در سیاست/ جزییات قتل حجت الاسلام‌ شمس آبادی

مجالس ترحیم حجت الاسلام شمس آبادی و تحقیقات دادستانی درباره قتل وی سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" است.

قتل روحانی مخالف دخالت دین در سیاست/ جزییات قتل حجت الاسلام‌ شمس آبادی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه ۲۸ صفحه ای اطلاعات روز یکشنبه ۲۲ فروردین سال ۱۳۵۵ را مشاهده می کنید که در یک خبر اختصاصی که تیتر یک آن شده است از مهار ماده ۱۰۰ که ویران کردن صدها ساختمان به استناد آن انجام می‌شود را منتفی دانسته و  متن کامل طرح پیشنهادی نمایندگان مجلس در مورد جلوگیری از خرابی ساختمان‌ها را هم چاپ کرده است.

اطلاعات از زلزله ای خبر داده که با رانش کوه جاده اصلی شیراز به اصفهان‌ را بسته است.

از دیگر تیترهای روزنامه امروز میتوان به تهیه شدن طرح رفع مشکلات مسکن، کاهش سود بازرگانی اتومبیل‌های خارجی و به بازار آمدن واکسن آنفلوآنزا و اینکه این واکسن در ایران ساخته می‌شود، اشاره کرد. همچنین اعلام هزینه سفر به عتبات و گزارش خبرنگاران این روزنامه از نجف اشرف تیترهای دیگر آن هستند.

اما برگزاری مجالس ترحیم حجت الاسلام شمس آبادی و تحقیقات دادستانی درباره قتل وی سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست که متن خبر فوق به شرح زیر میباشد؛

IMG_20240410_082522_197

اصفهان _ خبرنگار اطلاعات:

در حالی که هنوز اسرار مرگ فجیع حجت الاسلام حاج میرزا سید ابوالحسن آل رسول (شمس آبادی) در پرده ابهام است بازپرس شعبه اول دادسرای اصفهان برای روشن شدن انگیزه این جنایت تکان دهنده شبانه روز تلاش می کند‌‌. دیروز همایون‌فال بازپرس شعبه یکم دادسرای اصفهان در زندان دنباله تحقیقات خود را از حاج‌ میرزا علی شیروانی - راننده حجت الاسلام شمس آبادی- که به اتهام دخالت در کشتن ایشان دستگیر شده است ادامه داد. دادستان اصفهان افزود: برای شناسایی عاملین جنایت و انگیزه قتل به دقت تلاش و موشکافی می‌شود و هر چه زودتر مطمئنا به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

IMG_20240410_082522_326

 مجالی سوگواری:

دیروز نیز به مانند روزهای قبل، گروه گروه از علما و روحانیون شهرهای دیگر از جمله قم و مشهد به اصفهان آمدند و در مراسم سوگواری مرحوم حجت الاسلام شمس آبادی شرکت کردند. آقای سیدمحمد رضا آل رسول برادر حجت الاسلام مقتول به خبرنگار اطلاعات در اصفهان گفت؛ دیروز هیاتی به نمایندگی از طرف حضرت آیت الله مرعشی نجفی و حضرت آیت الله شریعتمداری در مراسم سوگواری حجت الاسلام شمس آبادی شرکت کردند.

IMG_20240410_082522_359

شعارها:

در کنار آگهی های مجالس ترحیم که بر در خانه موسوی شمس آبادی و در مساجد جعفر طیار، قطبیه و شیخ بهایی نصب شده شعارهایی نیز به چشم می‌خورد که در آنها از حجت الاسلام مقتول با عناوین ( شهید اصفهانی) و (شهید راه خدا) یاد شده است. بر در مسجد جعفر طیار که توسط  پدر حجت الاسلام موسوی شمس آبادی بنا شده و حجت الاسلام مرحوم در این مسجد نیز مانند مساجد قطبیه و شیخ بهایی نماز جماعت می‌خواند قفل بزرگی زده شده و اطراف مسجد با پارچه های سیاه و عکس مرحوم حجت الاسلام و شعارهای مذهبی و آیاتی از کلام‌الله مجید پوشانده شده است. امروز نیز مجالس سوگواری در اصفهان برپا می باشد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر