کد خبر: 185104
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۷۸؛

چگونگی ترور و شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی

اخبار ساعت چهارده ۲۳ سال قبل امروز شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ خبر ترور و شهادت یکی از معروفترین سران ارتش جمهوری اسلامی در دوران هشت ساله دفاع مقدس را ناباورانه به اطلاع مردم رساندند و فردای آن روز هم جراید کشور این ترور را بازتاب وسیعی دادند.

چگونگی ترور و شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی

به گزارش سایت دیده بان ایران، اخبار ساعت چهارده ۲۳ سال قبل امروز شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ خبر ترور و شهادت یکی از معروفترین سران ارتش جمهوری اسلامی در دوران هشت ساله دفاع مقدس را ناباورانه به اطلاع مردم رساندند و فردای آن روز هم جراید کشور این ترور را بازتاب وسیعی دادند. چگونگی انجام این ترور ناجوانمردانه توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق(منافقین) را برای شماره امروز دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم به نقل از صفحه حوادث روزنامه ایران روز ۲۲ فروردین ۷۸؛

IMG_20220411_070542_674

تیمسار سپهبد علی صیاد شیرازی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح بامداد دیروز هنگامی که قصد داشت از منزل عازم محل کارش شود توسط مهاجمان مسلح مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفت و به شهادت رسید. 

بر اساس این گزارش ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه دیروز شنبه بیست و یکم فروردین ماه، سپهبد علی صیاد شیرازی طبق معمول هر روزه برای رفتن به محل کارش واقع در ستاد مشترک از منزل خود واقع در خیابان دیباچی اقدسیه تهران بیرون آمد تا سوار خودروی پژوی خود شود که به گفته شاهدان در این لحظه مرد جوانی حدود ۳۰ ساله در حالی که لباس رفتگران شهرداری را به تن داشت به سوی وی رفت. این مهاجم ناشناس تیمسار صیاد شیرازی را به اسم صدا زد و به او نزدیک شد. تیمسار شیرازی وقتی متوجه آن مرد رفتگر نما شد کنارش ایستاد تا آن مرد خواسته خود را بیان کند‌. مرد مهاجم پاکت نامه ای را به دست تیمسار صیاد شیرازی داد تا آن‌ را بخواند. تیمسار در حال باز کردن پاکت بود که ناگهان مرد مهاجم  سلاح خودکاری که پنهان کرده بود را بیرون آورد و رگبار گلوله را به سمت تیمسار شلیک کرد. سمت راست بدن تیمسار صیاد شیرازی از زیر گردن تا پایین سینه آماج چندین گلوله قرار گرفت که با بلند شدن رگبار گلوله اعضای خانواده تیمسار و همسایه ها از خانه ها بیرون آمدند تا از واقعه تیرانداری باخبر شوند. مرد مهاجم پس از تیرانداری به سوی تیمسار از محل حادثه گریخت. 

IMG_20220411_070536_960

براساس گفته ها مهاجم فراری پس از تیراندازی به طرف یک خودروی پیکان که در فاصله چند متری منزل تیمسار صیاد شیرازی توقف کرده بود دویده و شنیده شده که در این خودرو یک همدست مهاجم منتظر نشسته بود که پس از سوار شدن مهاجم از محل گریختند. بر اساس همین گزارش گفته میشود تیمسار صیاد شیرازی قصد داشت فرزند پسرش را هم با خود به مدرسه برساند که پیش از بیرون آمدن فرزندش از منزل این حادثه ناگوار رخ می دهد.

 

برپایه این گزارش پس از حادثه تیراندازی بلافاصله پیکر خونین تیمسار را که دچار خونریزی شدید شده بود به بیمارستان ۵۰۵ ارتش واقع در شهرک اقدسیه رساندند و پزشکان برای نجات تیمسار تلاش کردند اما معالجات موثر واقع نشد و در ساعات اولیه ورود به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده و خونریزی شدید به شهادت رسید. 

به گزارش خبرنگار ایران، پس از سوءقصد به جان تیمسار صیاد شیرازی ماموران انتظامی منطقه، حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی و ماموران وزارت اطلاعات و ستاد مشترک کلیه خیابانهای اطراف محل حادثه را تحت کنترل خود قرار دادند و به تحقیق محلی پرداختند. 

IMG_20220411_070531_563

شهید صیاد شیرازی از ابتدای تشکیل ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان معاون بازرسی ستاد کل منصوب شد. آخرین مسئولیت شهید صیاد شیرازی جانشینی رئیس ستادکل نیروهای مسلح بود و وی در عید غدیر از سوی رهبر معظم انقلاب به درجه سرلشکری نائل شده بود. 

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر