کد خبر: 185683
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۵۷:

قیمت میوه افزایش پیدا کرد

روزنامه اطلاعات امروز دوشنبه ۲۸ فروردین سال ۱۳۵۷ دو تیتر مهم دارد اول بسیج سازمان‌های کشور برای مبارزه با سیگار که طبق آن کشیدن سیگار در بسیاری از اماکن دولتی و خصوصی ممنوع و یا محدود میشود‌ و اینکه اقدامات وسیعی برای تشویق مردم‌ به ترک سیگار دیده شده است و تیتر دوم هم‌ اینکه شرایط تازه پرداخت وام مسکن به طبقات مختلف اعلام شد که بهره وام ۴ تا ۹ درصد و اقساط آن ۱۵ ساله خواهد بود.

قیمت میوه افزایش پیدا کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اطلاعات امروز دوشنبه ۲۸ فروردین سال ۱۳۵۷ دو تیتر مهم دارد اول بسیج سازمان‌های کشور برای مبارزه با سیگار که طبق آن کشیدن سیگار در بسیاری از اماکن دولتی و خصوصی ممنوع و یا محدود میشود‌ و اینکه اقدامات وسیعی برای تشویق مردم‌ به ترک سیگار دیده شده است و تیتر دوم هم‌ اینکه شرایط تازه پرداخت وام مسکن به طبقات مختلف اعلام شد که بهره وام ۴ تا ۹ درصد و اقساط آن ۱۵ ساله خواهد بود. اطلاعات میزان وام بر حسب درآمد متقاضیان را هم منتشر کرده است.

این روزنامه در تیتری دیگر از افزایش قیمت آبجو نوشته که بدنبال آن مشروبات الکلی نیز گران شده اند‌. در اصفهان هم مصرف پرتقال‌های خارجی موجب مسمومیت ۶ نفر شده و طرح طبقه بندی مشاغل وزارتخانه ها نیز تغییر می کند که در این لایحه، مقررات تازه ای برای ترفیع، مرخصی، بازنشستگی، رفاه و حق کارمندان در نظر گرفته شده است. درگیری سربازان ایرانی با مردان مسلح در لبنان هم تیتر دیگر آن است و خبر آخر هم به جنجال زیرپوشهایی با مارک اسلامی در لندن اختصاص دارد‌.

به صفحه آخر روزنامه می رویم به خبری درباره طرح جدید نرخ میوه های موجود در بازار و نوبرانه ها بر می خوریم که خواندن دوباره آن پس از ۴۶ سال خالی از لطف نیست؛

سیب در پایتخت کمیاب شده است و تا دو برابر نرخ رسمی به مصرف کنندگان عرضه می‌شود. آگاهان صنفی مورد سوال خبرنگار شهری ما معتقدند علت اصلی کمیابی و گرانی سیب، عدم اجازه ورود این کالا از کشورهای دیگر است.

در حال حاضر سیب مرغوب تخم لبنانی، زرد و قرمز هر کیلو نسبت به مرغوبیت ۱۵ تا ۲۰ تومان و سیب قرمز و شمیرانی هر کیلو تا ۱۴ تومان به مصرف کنندگان عرضه می‌شود. در صورتی که کمیسیون نرخ گذاری برای هر کیلو سیب تخم لبنانی، زرد و قرمز به ترتیب مرغوبیت ۸۰، ۶۶ و ۴۵ ریال و برای سیب قرمز و شمیرانی ۶۳ ریال نرخ تعیین کرده است.

باید دانست که در تعدادی از سرخانه ها هنوز مقدار نسبتا قابل توجهی سیب وجود دارد اما فقط به معدودی دلال آنهم با نرخهایی به مراتب گران‌تر از قیمت رسمی عرضه می‌شود.

IMG_20240416_071117_049

طالبی و گوجه سبز نوبرانه نیز وارد بازار شده ولی به این علت که کمیسیون ویژه نرخ گذاری برای میوه هایی که زمینه عرضه آن کم است نرخ تعیین نکرده است. اینگونه میوه ها تا مدتی که فراوان‌ نشوند همچنان‌ با نرخهایی گران عرضه می‌شوند‌. فعلا قیمت هر کیلو طالبی ۱۹۰ تا ۲۱۰ ریال است و هر کیلو گوجه سبز تا کیلویی ۳۰۰ ریال به مصرف کنندگان عرضه می‌شود‌.

IMG_20240416_071117_683

ضمنا کمیسیون ویژه نرخ گذاری اعلام‌ کرده است که آن دسته از میوه هایی که نرخ آن تعیین نشده است فروش آن‌ منوط به فاکتور خرید به اضافه ۳۰ درصد حق العمل در میوه فروشیهاست.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر