کد خبر: 169709
A

میزبانی همسر اردوغان از اجلاس حمایت از فلسطین در استانبول

همسر رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه میزبان اجلاسی با حضور همسران رهبران چندین کشور با موضوع حمایت از مردم فلسطین در شهر استانبول است.

میزبانی همسر اردوغان از اجلاس حمایت از فلسطین در استانبول

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛امینه اردوغان، همسر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که پیشتر خواستار کاستن از تلفات غیرنظامیان در غزه و ایجاد صلح در منطقه شده بود، در شهر استانبول میزبان اجلاسی با شرکت همسران رهبران چندین کشور است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، قرار است این همسران در محل این اجلاس که تحت ریاست بانوی اول ترکیه در کاخ دلمه‌باغچه شهر استانبول برگزار می‌شود پیام حمایت از فلسطین را به دنیا بفرستند.

انتظار می‌رود، همسران و نمایندگان ویژه رهبران کشورهای متعددی شامل قطر، مالزی و ازبکستان به این اجلاس بپیوندند.

بعد از آنکه امینه اردوغان سخنرانی افتتاحیه را ایراد کند، انتظار می‌رود بانوهای اول چند کشور شرکت کننده در اجلاس به ایراد سخنرانی بپردازند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این نشست هدفش نشان دادن همبستگی قوی در راستای پایان دادن به درد و رنجهای غیرنظامیان در غزه و یافتن راه حلی برای بحران در این منطقه است.

امینه اردوغان روز سه شنبه با ماریم فایه سال، بانوی اول کشور سنگال واقع در غرب آفریقا ملاقات کرد.

امینه اردوغان در پستی درباره این دیدار در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «ما تاسف و نگرانی مشترکی خود در قبال تراژدی در غزه را مطرح کردیم. مایل به تشکر از خانم ماریم به خاطر اظهار همبستگی خود نسبت به متوقف کردن حملات علیه غیرنظامیان بی گناه در سریع‌ترین زمان ممکن هستم.»

با ورود حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به روز چهلم، آمارهای مقام‌های فلسطینی حاکی از آن بوده‌اند که دست کم ۱۱۱۸۰ فلسطینی شامل ۷۷۰۰ زن و کودکان در این حملات شهید شده و ۲۸۲۰۰ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

حملات هوایی و زمینی بی وقفه جنایتکارانه رژیم صیهونیستی به غزه از ماه گذشته میلادی تا کنون به تخریب مکانهای مختلفی اعم از بیمارستانها، مساجد و کلیساها منجر شده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر