کد خبر: 115084
A

گزارش «دیلی میل» از زندگی لوکس پسر اشرف غنی در آمریکا/ تصـــاویر

پسر اشرف غنی که ساکن آمریکاست و زندگی مجللی در یکی از محله‌های لوکس واشنگتن دی.سی دارد، نمی‌خواهد به تحولات و بحران افغانستان واکنشی نشان دهد.

گزارش «دیلی میل» از زندگی لوکس پسر اشرف غنی در آمریکا/ تصـــاویر

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه دیلی میل در گزارشی فاش کرد، «طارق غنی»، پسر رئیس جمهوری فراری افغانستان که نمی‌خواهد درباره بحران کنونی در این کشور جنگ‌زده اظهارنظر کند، استاد رشته اقتصاد است و در محله خوشنام واشنگتن دی.سی در خانه‌ای ۱.۲ میلیون دلاری سکونت دارد.

زندگی مجلل پسر ۳۹ ساله اشرف غنی در شرایطی در جریان است که خیابان‌های کابل به موجب تسلط طالبان و آغاز حکمرانی آنها در رعب و وحشت به سر می‌برد. طارق غنی به همراه همسرش الیزابت پیرسون، خانه مجلل و سرخ رنگی به ارزش ۱.۲ میلیون دلار در یک مایلی ساختمان کنگره آمریکا در محله جذاب واشنگتن دی.سی دارند.  

این زوج خانه سه خوابه خودشان را در سال ۲۰۱۸ به قیمت ۹۵۹ هزار دلار خریداری کردند و ارزش ملک آنها از زمان آغاز پاندمی کرونا افزایش یافته است. متوسط قیمت املاک و مستغلات این منطقه در هفت درصد برتر این کشور است. طارق که متولد ایالات متحده است، در مریلند به همراه اشرف غنی، رولا، مادر لبنانی و خواهر ۴۳ ساله‌اش مریم بزرگ شد و دیلی میل فاش کرد که او از طرفداران پر و پا قرص فشن و مد در بروکلین است.

او به تازگی پس از دو سال فعالیت به عنوان اقتصاددان ارشد گروه بین‌المللی بحران به استادی برگشت. این گروه خود را "مستقل، سازمانی غیر انتفاعی و غیر دولتی متعهد به جلوگیری و حل درگیری‌های مرگبار" توصیف می‌کند. و این پس از انبوهی از دستاوردهای برجسته دانشگاهی و ارتباط با سایر نهادهای برجسته مرتبط با معتبرترین دانشگاه‌های این کشور است.

این سازمان برای همکاری او با مرکز توسعه جهانی -یک اندیشکده غیر انتفاعی مستقر در واشنگتن دی.سی و لندن- نوشت: "تعهد طارق غنی به رفاه جهانی و ریشه‌کن کردن فقر تنها بخشی از شخصیت او نیست، بلکه بخش بزرگی از جایی است که او از آنجا آمده است. او در حالی که در دانشگاه استنفورد تحصیل می‌کرد، یک سال مرخصی گرفت و در افغانستان زندگی کرد و به عنوان دستیار پدرش اشرف غنی که پس از سقوط طالبان وزیر دارایی بود، خدمت کرد. مشاهده روند ملت‌سازی در یک وضعیت شکننده به وضوح تأثیر عمیقی بر او داشت و این به عنوان جنبه‌ای تعیین‌کننده از حرفه کاری او عمل می‌کند."

با وجود این میراث غرورآمیز، تخصص و سابقه مبارزه برای جلوگیری از جنگ، وقتی دیلی میل برای کسب نظر از او به منزلش رفت، او صراحتا از بحث در مورد وضعیت پیش آمده در افغانستان خودداری کرد. او با جدیت و قاطعیت گفت "نه" و درب منزلش را بست.

چند ساعت بعد، او در محله پرتجمل لوگان سیرکل در واشنگتن دی.سی در حال وقت گذرانی دیده شد. او به یک فروشگاه ساعت و چرم رفت و بعد در کافه‌ای نشست. یکی از دوستانش هم بعدا به او ملحق شد.

به دنبال جدایی دو ساله او از دانشگاه، طارق غنی اکنون به نقش سابق خود به عنوان استادیار استراتژی در دانشگاه خصوصی واشنگتن در سن لویی بازگشته است و در دانشکده بازرگانی "اُلین" سخنرانی می‌کند.

او مدرک کارشناسی خود را در زمینه امنیت بین‌الملل از دانشگاه استنفورد دریافت کرد و سپس در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشکده بازرگانی هاس دانشگاه برکلی کالیفرنیا، که همسرش هم در آنجا تحصیل کرده بود، فارغ التحصیل شد.

همسر طارق، مدیر اجرایی سناتور الیزابت وارن دموکرات است. او پیش از آن به عنوان مشاور سیاسی حوزه سلامت و اقتصاد فعالیت میکرد. او همچنین مانند بیل کلینتون، رئیس جمهوری سابق آمریکا موفق به دریافت بورس تحصیلی رودز برای تحصیل در دانشگاه آکسفورد شد.

طارق و خواهرش مریم تا سال ۲۰۰۲ که پدرشان در دوران ریاست جمهوری حامد کرزای به عنوان وزیر دارایی انتخاب شود، در تبعید بودند. اما اشرف غنی بعد از تصرف کابل به دست طالبان به دنبال اعلام برنامه خروج نظامیان آمریکایی به دست جو بایدن از این کشور فرار کرد و به دنبال آن صحنه‌های دلخراشی از فرار شهروندان افغان دیده شد.

منابع روسی مدعی شدند که اشرف غنی با ۱۶۹ میلیون دلار پول نقد و چهار خودرو کشورش را ترک کرده است. این منابع همچنین گفتند که مقادیری از این پول جا ماند چون بالگرد اشرف غنی جای کافی نداشت. غنی ۷۲ ساله که ظاهرا در امارات به سر میبرد، در پیامی ویدیویی خروج از کشورش به همراه پول را تکذیب کرد و آن را "ترور شخصیت" خواند. او گفت افغانستان را ترک کرد تا کشتار به راه نیفتد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر