کد خبر: 110881
A

وزیر بهداشت بازهم وعده داد/ سعید نمکی: یک روز حرفایی را میزنم که بدانید چه هجمه هایی را تحمل کردیم/ کرونا فعلاً دست از سر ما بر نخواهد داشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این جان نثاری برای ملت بی سابقه است که سرباز جگرگوشه را بنشاند تا اولین واکسن وارداتی را بزند و فرمانده خودش با کمال رشادت اولین واکسن تولید داخل را بزند که به مردم ایران اعلام کنند اگر هر عارضه‌ای داشته باشد اول مال من این نشان از مردمی بودن این ساختار دارد.

وزیر بهداشت بازهم وعده داد/ سعید نمکی: یک روز حرفایی را میزنم که بدانید چه هجمه هایی را تحمل کردیم/ کرونا فعلاً دست از سر ما بر نخواهد داشت

به گزارش دیده بان ایران؛ سعید نمکی در مراسم رونمایی از واکسن اسپوتنیک که روز شنبه پنجم تیرماه در شهرک صنعتی بهارستان کرج برگزار شد، در خصوص مخالفت با انجام آزمایش واکسن کرونا در داخل ایران توسط چینی‌ها گفت: مکاتبات را از اردیبهشت سال۹۹ با چینی‌ها دارم؛ قرار بود کاری که با امارات و ترکیه کردند ما هم در کلینیکال ترایال فاز سه آنها شرکت کنیم ولی ما این کار را نکردیم این دستور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و خود من بود که ما در هیچ کلینیکال ترایالی شرکت نمی‌کنیم مگر اینکه قرارداد تولید مشترک ببندند. اگر با ما قرارداد تولید مشترک ببندند ما اجازه می‌دهیم مردم ما مورد آزمایش قرار گیرند در غیر این صورت حرمت ایرانی را فدای این حرف‌ها نمی‌کنیم.

وزیر بهداشت در خصوص خرید و تولید واکسن روسی در ایران هم اعلام کرد: وقتی تکنولوژی روسیه را نگاه کردم دیدم یکی از بهترین تکنولوژی‌های دنیا است و قرار شد اول قرارداد خرید ببنیدیم بعد به سمت تولید مشترک برویم.

نمکی تصریح کرد: ما در واکسن عقب هستیم و اگرچه در سال ۱۲۹۹ پاستور و در سال ۱۳۰۳ رازی را داشتیم اما ۴۰ سال عقب افتادیم اما در یکسال گذشته به اندازه ۲۰ سال جلو افتادیم. این حرکت شروع شد آقایان در داخل اعلام کردند که ما واکسن روسی نمی‌زنیم آقای رئیس جمهور به من زنگ زدند که جو سازی کرده‌اند من گفتم این جوسازی را می‌شکنم به همین دلیل فرزند خود را آوردم تا واکسن بزند و این افتخار این سرباز بود که اولین واکسن وارداتی را فرزندم تزریق کرد و افتخار جمهوری اسلامی است که اولین واکسن تولید داخلی را فرمانده دیروز زد.

وی ادامه داد: این در دنیا بی سابقه است. این جان نثاری برای ملت بی سابقه است که سرباز جگرگوشه را بنشاند تا اولین واکسن وارداتی را بزند و فرمانده خودش با کمال رشادت اولین واکسن تولید داخل را بزند که به مردم ایران اعلام کنند اگر هر عارضه‌ای داشته باشد اول مال من این نشان از مردمی بودن این ساختار دارد.

وزیر بهداشت اعلام کرد: امروز ما در کشور جمهوری اسلامی ایران تمام پلتفرم‌های موفق دنیا را داریم یکی از آنها در برکت است. برخی می‌پرسند چرا روی همه اینها را کار کرده‌اید دلیل این سوال عدم شناخت است.

نمکی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز با کمال افتخار به جرگه واکسن سازان دنیا در زمینه کووید پیوسته است کشوری در دنیا در کووید موفق خواهد شد که خودش واکسن کووید را بسازد. کووید۱۹ فعلا دست بردار از سر ما نیست ما دو دستاورد در واکسن سازی پیدا کردیم یک ساخت واکسن دو آمادگی برای ساخت واکسن علیه موتاسیون‌ها و این خیلی مهم است.بعد از دوران وزارت ناگفته هایی خواهم  گفت از هجمه های برخی از کسانی که سوداگری آنها را با تولید داخل تعطیل کردیم

 

این خبر تکمیل می‌شود

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر