کد خبر: 138440
A

هندوانه برای کودکان مضر است؟

هندوانه بخش جدایی ناپذیر فصل‌های گرم سال است؛ بعید است هنگام خرید خانه یا موقع مهمانی خبری از هندوانه نباشد. با این حال دغدغه مهم این است که هندوانه برای کودکان مضر است؟ اگر نه مصرف آن تا چه اندازه کافی است؟

هندوانه برای کودکان مضر است؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هنگام معرفی غذا‌های جدید به کودک باید صبر کنید تا کودک بتواند بر بافت این غذا‌ها غلبه کند. هندوانه ممکن است بین 8 تا 10 ماهگی به کودک شما داده شود. همچنین شما باید به چندین عامل توجه کنید که شامل: آیا کودک به اندازه کافی دندان برای جویدن دارد؟ آیا نوزاد قبل از قورت دادن غذای خود را می‌جود؟ از آنجایی که بافت هندوانه نرم نیست بهتر است آن را خیلی زود به کودک ندهید.

هندوانه چه فوایدی برای کودکان دارد؟

ارزش-غذایی-هندوانه

برای قلب کودک مفید است:

هندوانه حاوی لیکوپن است. لیکوپن یک آنتی اکسیدان بوده که برای سلامت قلب مفید است و میزان حملات آسم را کاهش می‌دهد. این مقدار زمانی که میوه رسیده است افزایش می‌یابد. هندوانه همچنین سرشار از کاروتنوئید‌هایی مانند نوروسپورن، لوتئین، فیتوفلوئن، فیتوئن و بتاکاروتن است. درست مانند لیکوپن محتویات مختلف کاروتنوئید برای حفظ عملکرد قلب کودک در دوران نوزادی مفید است.

باعث بهبود بینایی می‌شود:

ویتأمین A موجود در هندوانه برای بینایی کودک شما بسیار توصیه می‌شود. محتوای این ویتأمین از خوردن هندوانه بسیار به دست می‌آید. از دیگر فواید ویتأمین A می‌توان به سالم‌تر و درخشان‌تر کردن پوست در عین حمایت از رشد دندان‌های کودک اشاره کرد.

حاوی ویتأمین B کمپلکس است:

کمپلکس ویتأمین B شامل ویتأمین‌های مختلفی است که فواید متعددی را به همراه دارد. این ویتأمین‌های موجود در هندوانه به تولید گلبول‌های قرمز، رشد سیستم عصبی، تقویت سیستم ایمنی، عملکرد مغز و ترمیم پروتئین و افزایش متابولیسم در بدن کودک کمک می‌کند.

به بهبود هضم کودک کمک می‌کند:

هندوانه سرشار از فیبر غذایی بوده و برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است. خوردن هندوانه می‌تواند به درمان یبوست و حرکات نامنظم روده در نوزادان کمک کند.

از کم آبی بدن جلوگیری می‌کند:

هندوانه می‌تواند به حفظ تعادل مایعات در بدن کودک شما کمک کند. این به این دلیل بوده که حاوی 93 درصد آب و 7 درصد هندوانه است. این ترکیب می‌تواند از کم آبی بدن جلوگیری کند و در هوای گرم بسیار برای کودکان مفید است به خصوص اگر کودک زیاد عرق می‌کند. این میوه همچنین حاوی الکترولیت‌هایی است که به کاهش احتمال قرار گرفتن در معرض گرما کمک می‌کند.

باعث رشد بهتر استخوان‌ها می‌شود:

هندوانه همچنین حاوی مواد معدنی مانند کلسیم و منگنز است که به رشد استخوان کمک می‌کند. کلسیم برای تولید هورمون رشد مهم است. منیزیم به ساخت عضلات و عملکرد عصبی در نوزادان کمک می‌کند.

هنگام دادن هندوانه به کودک چه نکاتی را رعایت کنیم؟

1784213

به واکنش‌های آلرژیک توجه کنید:

به عنوان مثال پوست نوزاد قرمز و خارش، اسهال، استفراغ و برخی از قسمت‌های بدن مانند تورم لب‌ها علائم واکنش آلرژیک می‌باشد.

هندوانه را به صورت برش خورده به کودک بدهید:

اکثر مردم فکر می‌کنند که دادن آب هندوانه بهتر از دادن آن به شکل تکه‌ای است. با این حال تغذیه کودک با آب میوه‌ ایده خوبی نیست. آب میوه برای نوزادان خطر پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد. بنابراین بهتر است یک تکه هندوانه به کودک خود بدهید تا آرام آرام شروع به خوردنش کند. اگر مطمئن نیستید که کودکتان آن را می‌خورد سعی کنید کمی آن را پوره کنید.

از هندوانه با کیفیت استفاده کنید:

هندوانه‌هایی را که بریده و بسته‌بندی شده‌اند نخرید. میوه‌هایی که بریده شده‌اند خطر آلودگی بالایی دارند. در نتیجه ما خرید هندوانه به شکل کامل و رسیده را توصیه می‌کنیم.

میوه را در خانه برش دهید:

هندوانه را به اندازه کافی برش دهید و بقیه میوه‌هایی که بریده نشده‌اند را در یخچال نگهداری کنید. قبل از اینکه میوه را دوباره به کودک بدهید مطمئن شوید که به دمای اتاق برسد. در اندازه‌های کوچک برش دهید تا کودک خفه نشود.

هسته هندوانه را خارج کنید:

هسته هندوانه موجود را قبل از دادن آن به کودک خود خارج کنید. این میوه پر از هسته بوده و می‌تواند باعث خفگی کودک شود.

نتیجه‌گیری:

هندوانه یک میوه گرمسیری است که فواید زیادی دارد زیرا سرشار از آب، پتاسیم و ویتأمین است. علاوه بر این هندوانه‌های رنگ قرمز و آناناسی می‌توانند نوزادان را کنجکاو کنند و بخواهند آن را امتحان کنند. هندوانه که دارای طعمی شیرین و بافتی ترد و نرم می‌باشد مورد پسند همه افراد از نوزادان گرفته تا والدین است.

منبع: نی‌نی سایت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر