کد خبر: 155229
A

۱۲ خوراکی که از ترش کردن معده جلوگیری می کند

ترش کردن معده به علت سردی عارض شده به آن است که با این راهکار، اورژانسی می‌توانید آن را درمان کنید.

 ۱۲ خوراکی که از ترش کردن معده جلوگیری می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کسب آگاهی از انواع درمان خانگی برای ترش کردن معده به شما کمک می کند تا بدون استفاده از هر داروهای شیمیایی بتوانید مشکل خود را رفع نمایید. اما قبل از آن باید علائم ترش کردن معده را بشناسید تا آن را با سایر ناراحتی های گوارشی اشتباه نگیرید. اگر به طور مداوم نفخ، آروغ و ناراحتی شکمی دارید یا درد شدید در ناحیه شکم تا سینه را تجربه می کنید ممکن است به مشکل ترش کردن معده مبتلا شده باشید. ترش کردن معده، معروف به سوءهاضمه، یک بیماری شایع است که علائم فوق را دارا می باشد. این وضعیت به دلیل تجمع بیش از حد اسید کلریدریک در دستگاه گوارش و معده ایجاد می شود که نتیجه آن افزایش PH معده و سوزش معده است.

ترش کردن معده یک بیماری حاد است که گاهی اوقات به طور مداوم ادامه دارد و در بعضی مواقع، کمتر می شود و پس از چند هفته مجددا عود می کند. این وضعیت در صورت عدم درمان، به شرایط مزمن مانند زخم و آسیب دستگاه گوارش منجر می شود. پس بهتر است برای پیشگیری از بروز هر گونه عوارض احتمالی آن، مشکل خود را در اولین فرصت درمان کنید؛ اما بهترین درمان های خانگی برای ترش کردن معده، عبارتند از:

سرکه سیب

سرکه سیب می تواند به خنثی سازی اسید اضافی تولید شده در معده کمک کند و PH معده را به میزان طبیعی خودش بازگرداند.1 قاشق غذاخوری سرکه سیب و 1 قاشق غذاخوری عسل را با یک لیوان آب مخلوط کرده و این مخلوط را بنوشید. در صورت لزوم بعد از چند ساعت این کار را تکرار کنید.

به نظر می رسد مصرف موز برای درمان ناراحتی های معده از جمله سوء هاضمه موثر است. در طول روز ۲-۳ عدد موز قبل یا بعد از غذا بخورید.

Ginger ale

 Ginger ale نوشیدنی گازدار است که از عصاره های زنجبیل تشکیل می شود. زنجبیل به دلیل مواد شیمیایی شیمیایی موجود در آن می تواند به رفع سوء هاضمه و ناراحتی معده کمک کند. همچنین زنجبیل باعث آروغ زدن و رفع حالت تهوع می شود. هر زمان دچار معده ترش یا سوء هاضمه شدید، یک لیوان Ginger ale یا چای زنجبیل بنوشید.

چای بابونه

ترکیبات فنلی و ترپنوئیدهای موجود در بابونه منجر به تسکین علائم سیستم گوارشی می شود. این چای به رفع گرفتگی معده، نفخ، حالت تهوع و سوء هاضمه کمک می کند. این ترکیب نفخ شکم را تسکین می دهد. نصف قاشق چایخوری بابونه خشک شده یا یک کیسه چای را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. این جوشانده را در حالی که گرم است صاف کرده و بنوشید. در روز ۲-۳ فنجان چای بابونه بنوشید.

دارچین

در سنین مختلف از دارچین برای درمان سوء هاضمه، گرفتگی شکم، حالت تهوع و نفخ شکم استفاده می شود. دارچین از سیستم گوارشی بدن در برابر بیماری ها محافظت می کند. یک قاشق چایخوری پودر دارچین را با یک فنجان آب گرم مخلوط کرده و این ترکیب را میل کنید. در صورت نیاز این کار را مجددا بعد از یک ساعت تکرار کنید.

چای سبز

یکی از موارد درمان خانگی برای ترش کردن معده چای سبز است این چای سرشار از آنتی اکسیدان است. مصرف هر روز چای سبز می تواند از بروز اختلالات دستگاه گوارش جلوگیری کند. اگر مشکل ترش کردن معده دارید از مصرف شیر و فرآورده های شیر خودداری کنید. نصف قاشق چایخوری برگ چای سبز یا یک کیسه چای را به مدت ۵-۱۰ دقیقه در یک فنجان آب گرم خیس کرده و صاف کنید. این چای را در حالی که گرم است بنوشید. همچنین می توانید کمی عسل یا لیمو به این ترکیب اضافه کنید. در روز ۲-۳ فنجان چای سبز بنوشید.

 آب سیب

سیب حاوی پکتین است. پکتین فیبری است که می تواند به هضم و بهبود سلامت روده کمک کند و منجر به سلامت دستگاه گوارش می شود. یک فنجان آب سیب بنوشید. اگر احساس می کنید خیلی غلیظ است می توانید آن را به نسبت مساوی با آب رقیق کنید. برای مدتی این کار را ۲ بار در روز انجام دهید.

 آب لیمو

آب لیمو اثر ضد اسیدی دارد و می تواند به رفع نفخ، گاز و سوزش معده کمک کند. هضم را بهبود می بخشد و جریان صفرا به معده را افزایش می دهد. آب لیمو همچنین دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است. این خواص از معده شما در برابر عفونت محافظت می کند. دو قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک فنجان آب گرم مخلوط کرده و میل کنید. در صورت نیاز بعد از چند ساعت یک فنجان دیگر بنوشید.

جوش شیرین

جوش شیرین یک درمان خانگی است که معمولاً برای سوء هاضمه استفاده می شود. بررسی ها نشان می دهد که جوش شیرین اسید اضافی معده را خنثی کرده و حالت تهوع و نفخ معده را تسکین می دهد. مطالعات علمی نشان می دهد که مصرف جوش شیرین بیش از حد می تواند منجر به مشکلات قلبی و متابولیکی شود. از این رو، قبل از استفاده از جوش شیرین، با یک پزشک مشورت کنید. نصف قاشق چای خوری جوش شیرین و نصف لیوان آب را با یکدیگر مخلوط کرده و بلافاصله بنوشید. در صورت لزوم بعد از چهار ساعت این کار را تکرار کنید.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر در تسکین مشکلات معده موثر است. این ماده دارای خواص بالقوه پریبیوتیک است که به سلامت روده کمک می کند. از شیر استفاده نکنید زیرا باعث تحریک بیشتر معده می شود. یک فنجان بلغور جو دوسر را با آب گرم مخلوط کنید سپس نصف قاشق چای خوری عسل یا میوه هایی مانند توت و موز را به دلخواه خود به آن اضافه کرده و به عنوان وعده غذایی میل کنید. یک یا دو کاسه بلغور جو دوسر در روز بخورید.

آب آلوئه ورا

بررسی ها نشان داده که که آب آلوئه ورا می تواند به کاهش علائم GERD مانند آروغ زدن، نفخ شکم، حالت تهوع، استفراغ، سوزش معده و ترشح اسید و غذا کمک کند. یک برگ آلوئه ورا را خود برش داده و اجازه دهید شیره آن خارج شود. سپس برگ را روی یک بشقاب قرار داده و از وسط آن را ببرید تا ژل آلوئه ورا خارج شود. دو قاشق غذاخوری از این ژل را در با لیوان آب مخلوط کرده و بنوشید. همچنین می توانید بقیه ژل را به مدت یک هفته تا ۱۰ روز در یخچال نگهداری کنید. هر روز ۲ لیوان آب آلوئه ورا تازه بنوشید.

روغن زیتون

بررسی ها نشان داده که روغن زیتون برای رفع یبوست در بیماران موثر است. این خواص همچنین ناراحتی معده را تسکین داده و در هضم غذا نیز تاثیر دارد. از این رو، می تواند ترش کردن معده را برطرف کند.

یک قاشق چای خوری روغن زیتون بکر را نیم ساعت قبل از وعده های غذایی خود مصرف کنید. این کار را قبل از هر وعده غذایی انجام دهید.

پاپایا

پاپایا یک درمان طولانی مدت برای ترش کردن معده است. مصرف پاپایا می تواند علائم هضم غیرطبیعی مانند نفخ شکم، گاز و احساس سوزش را تسکین دهد. روزانه ۲-۳ فنجان پاپایای تازه را نیم ساعت قبل از وعده های غذایی بخورید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر