کد خبر: 17060
A

موافقت کمیسیون بهداشت با تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از موافقت این کمیسیون با تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو خبر داد.

دیده بان ایران - محمدنعیم امینی فرد  در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در این جلسه درخواست تعدادی از نمایندگان برای اعمال ماده 236 آئین نامه داخلی مجلس برای بررسی وضعیت تولید، واردات، بازار دارو، تجهیزات پزشکی و غذای خوردنی مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: طبق ماده 236 آئین نامه اگر حداقل 10 نفر از نمایندگان مجلس در ارتباط با برخی تخلفات تقاضای اعمال ماده 236 آئین نامه داخلی را کنند کمیسیون مربوطه در صورت تشخیص آن تخلفات و بعد از انجام تفحص می تواند گزارشی را به صحن علنی ارائه دهد تا پس از تصویب در صحن گزارش به قوه قضائیه ارجاع شود.

امینی فرد یادآور شد: کمیسیون برای بررسی موضوع کارگروهی را تشکیل داد که این کار گروه نیز دلایل نمایندگان برای اعمال ماده 236 را تائید کرد و با موافقت با تفحص از سازمان غذا و دارو گزارش را به کمیسیون بهداشت ارائه نمود.

برهمین اساس امروز این گزارش با حضور کارشناسانی از مرکز پژوهش ها و سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار گرفت.

وی در جمعبندی گفت: بررسی های کمیسیون حاکی از آن است که لازم به اعمال ماده 236 آئین نامه یعنی ارجای تفحص به قوه قضائیه وجود ندارد اما برای شفاف سازی موضوع طرح تفحص از سازمان غذا و دارو انجام شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان گفت: موافقت کمیسیون بهداشت برای تفحص از سازمان غذا و دارو مرحله ابتدایی کار است و باید این موضوع ابتدا در جلسه علنی مجلس مطرح شود تا در صورت رای مثبت نمایندگان استارت تفحص زده شود.

 

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر