کد خبر: 174990
A

درباره رژیم غذایی مدیترانه ای بخوانید

طبق رتبه‌بندی سالانه US News & World Report، رژیم غذایی مدیترانه‌ای بار دیگر در هفتمین سال به صورت متوالی به عنوان سالم‌ترین رژیم غذایی جهان شناخته شد. به بیانی ساده، تمرکز این رژیم خاص روی غذا‌های سنتی است که در کشور‌های حاشیه دریای مدیترانه یافت می‌شوند. نمی‌شود گفت که این تنها یک رژیم غذایی است - این یک اصول غذا خوردن است که شامل غذا‌های رایج در یونان، ایتالیا و اسپانیا است

درباره رژیم غذایی مدیترانه ای بخوانید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ طبق رتبه‌بندی سالانه US News & World Report، رژیم غذایی مدیترانه‌ای بار دیگر در هفتمین سال به صورت متوالی به عنوان سالم‌ترین رژیم غذایی جهان شناخته شد.

اما این رژیم دقیقا چیست؟ 

به بیانی ساده، تمرکز این رژیم خاص روی غذاهای سنتی است که در کشورهای  حاشیه دریای مدیترانه یافت می‌شوند .

نمی‌شود گفت که این تنها یک رژیم غذایی است - این یک اصول غذا خوردن است که شامل غذاهای رایج در یونان، ایتالیا و اسپانیا است. هیچ قانون دقیقی در مورد اینکه دقیقا ، چه چیز را در چه زمانی و چه مقدار بخوریم وجود ندارد - در عوض، روی غذا خوردن به صورت عموم تمرکز دارد.

یک رژیم غذایی معمولی مدیترانه ای عبارت است از:

* غذاهای گیاهی مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل و حبوبات

* مقداری متوسط پروتئین بدون چربی ،ماهی و تا حدی مرغ و تخم مرغ

* مقدار متوسط شراب

* چربی های اشباع شده گوشت قرمز و کمی لبنیات 

* کربوهیدرات و قندهای فرآوری شده به میزان کم

تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی مدیترانه ای زندگی طولانی تر و سالم تری را بهمراه دارد. 

خوردن غذاهای موجود در رژیم مدیترانه ای بسته به برنامه غذایی شما می تواند برای قلب و روان شما مفید باشد، همچنین خطر ابتلا به دیابت را کاهش میدهد و به کاهش وزن کمک میکند.

در اینجا به زندگی برخی از افراد مشهور از جمله جان گودمن، بروک برک و کامرون دیاز که در مورد پیروی از رژیم غذایی صحبت کرده اند، اشاره کرده ایم.

جان گودمن با پیروی از رژیم مدیترانه ای 200 پوند وزن کم کرد.

ستاره "روزان" با کمک مربی تناسب اندام مکی شیلستون پس از اینکه حدودا یک دهه با وزن 400 پوند زندگی میکرد، به وزن ایده آل خود رسید.

شیلستون به نیویورک پست گفت که گودمن را در سال 2015 با یک "برنامه غذایی به سبک مدیترانه ای" آشنا کرد، که پست آنرا به عنوان "برنامه ای که به شدت به ماهی، آجیل، روغن زیتون، سبزیجات و میوه گرایش دارد" معرفی کرده است. او با کمک این رژیم موفق شد 100 پوند از دست بدهد.

گودمن در سال 2017 به ABC گفت: «در گذشته، سه ماه برای وزن ایده آل تلاش میکردم، 60 یا 70 پوند وزن کم می‌کردم، و سپس  به خودم پاداش می‌دادم و خیلی ساده به عادت‌های قبلی‌ام برمی‌گشتم.» . "این بار می خواستم این کار را به آرامی انجام دهم. با حرکت کردن و ورزش کردن. هرچه باشد پا  به سنی میگذارم که دیگر نمی توانم یک جا ثابت بنشینم."

 

او اکنون 200 پوند از دست داده است. او همچنین نوشیدن الکل را قطع کرد و اکنون سعی می کند  بین 10000 تا 12000 قدم در روز بردارد.

سلنا گومز گفته است که قبل از رفتن روی صحنه روغن زیتون می‌نوشد.

در سال 2021، مربی گومز، امی روزوف دیویس، آنچه را که به گومز در طول تور توصیه کرد بنوشد را با بردی در میان گذاشت.

دیویس گفت: «سال گذشته در تور «Revival» سلنا، مطمئن شدم که رختکن همیشه سبزیجات، پروتئین و برنج قهوه‌ای یا غلات کامل داشته باشد.

من برای سلنا کاسه‌های برنج زیادی با سبزیجات، پروتئین و آووکادو درست کردم. این به او انرژی و استقامت مورد نیاز برای اجرای برنامه‌هایش را داد . همچنین سالاد مرغ سالم با انگور و کرفس درست کردم - این غذا تشنگی اورا برطرف کرد و پروتئین له او قدرت داد.

در سال 2010، خواننده "Lose You to Love Me" به الن دی جنرس گفت که قبل از اجرا روغن زیتون می‌نوشد تا گلویش را نرم کند. روغن زیتون یکی دیگر از موارد اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای است.

پنه لوپه کروز از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کند زیرا به غذاهایی که در کشور خود یعنی اسپانیا از آن ها لذت می برد نزدیک است.

خانواده و دوستان من همه آنجا هستند، پس آنجا خانه من است. من عاشق غذاهای اسپانیایی هستم. رژیم غذایی من رژیم مدیترانه ای است که بی نهایت از آن لذت میبرم. کروز در سال 2011 به The Mirror گفت: من خوب غذا می خورم اما سعی می کنم سالم غذا بخورم.

او در مصاحبه ای با Hello توضیح داد: "من سعی می‌کنم از لبنیات و شکر پرهیز کنم و نمی‌توانم گلوتن بخورم زیرا بدنم آن‌را پس میزند. مقدار زیادی میوه، سبزیجات و پروتئین با کیفیت برگرفته شده از حیوانات آزاد می‌خورم. همچنین امروزه گالن‌ها آب می‌نوشم که عادت به انجام آن نداشتم. من به سختی الکل می‌نوشم، و سال‌ها پیش سیگار را ترک کردم.

اینفلوئنسر تناسب اندام کایلا ایتساینز در مورد عشق خود به رژیم غذایی مدیترانه ای نوشته است.

در یک وبلاگ در سال 2019،ایتساینز در مورد دلیل پیروی از این رژیم نوشت:

"برای من، همه چیز به تعادل بستگی دارد، بنابراین همان چیزی را انتخاب می کنم که می خواهم، بشقابم را با مقدار زیادی سالاد و سبزیجات برشته پر میکنم با ترکیب پروتئین (من عاشق غذاهای دریایی هستم) و برنج یا ماکارونی - و هرگز احساس نمی کنم که چیزی را از دست میدهم “

او توصیه کرد وقتی به رستوران می‌روید، سرویس کامل سس و مخلفات دیگر را حتما کنار غذای خود داشته باشید . او ادامه داد: "من عاشق سرویس کنار غذا هستم، اما فقط اگر روغن زیتون، لیمو، نمک و فلفل باشد! من ازمواد سنگین و خامه ای دوری می کنم، همچنین از آنها لذت نمی برم، بنابر این مخلفات دیگر کنار غذا را میخواهم.

کامرون دیاز در کتاب‌های «کتاب بدن» و «کتاب طول عمر» درباره رژیم غذایی خود نوشت.

به گزارش Eating Well، او در "کتاب طول عمر" نوشته است: "تغذیه خوب می تواند طول عمر را افزایش دهد. آنچه می خوریم بر مدت زمان زندگی و احساس ما در هر روزی که زنده هستیم تأثیر می گذارد."

این وب سایت گزارش داد که دیاز از "پروتئین + کربوهیدرات + چربی های خوب + سبزیجات برگ دار" به عنوان فرمولی برای وعده های غذایی خود استفاده می کند و از "رژیم غذایی مدیترانه ای" لذت می برد و سبک زندگی او بر "، غلات کامل، چربی های خوب و پروتئین های سالم" تاکید دارد.

جفری زکاریان نکاتی را در مورد رژیم غذایی مدیترانه ای با Business Insider به اشتراک گذاشته است.

ستاره «خرد شده» به Business Insider هفت توصیه برای پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای در سال 2021 ارائه داد. او توصیه کرد صبحانه را حذف نکنید.

زکریان به BI گفت: «صبحانه وعده ای است که همه آن سبزیجات رنگ دار را بر سر میز می‌آورید. ما می‌توانیم یک کاسه ماست  با میوه‌های خشک زیبا و تمام میوه‌های تازه‌ای که دریای مدیترانه به دست ما می‌رساند درست کنیم.»

زکریان افزود: «مردم همیشه از من می‌پرسیدند که اگر فقط بنا به انتخاب یک غذا باشد، آخرین چیزی که روی زمین می‌خورید چیست؟» من می‌توانم بگویم غذاهای مدیترانه‌ای، زیرا این غذا همه چیزی را که برای شما مفید است در این سیاره فراهم می‌کند.»

بروک برک با رژیم غذایی مدیترانه ای بدن رقاصه خود را سالم و خوب نگه میدارد.

من سعی می کنم چیزی شبیه به رژیم غذایی مدیترانه ای بخورم - گوشت بدون چربی، ماهی، سبزیجات ترد، روغن زیتون و چای سبز. برک در سال 2022 به فوربس گفت: از نشاسته، آرد، غذاهای فرآوری شده و چربی های اشباع شده اجتناب کنید.

او گفت: "در دنیا رستورانی وجود ندارد که نتوانم یک غذای عالی پیدا کنم."

کاترین زتا جونز عاشق سالاد مدیترانه ای است.

زتا جونز رژیم غذایی روزانه خود را در سال 2021 با هارپرز بازار به اشتراک گذاشت.

او گفت: «من در هر وعده غذایی غیر از صبحانه، سالاد می‌خورم، زیرا آن را دوست دارم.

غذای مورد علاقه او شامل ترکیبی از اسفناج، آرگولا، آجیل کاج، گوجه فرنگی، پنیر آبی، کرن بری خشک و سس ساخته شده از روغن زیتون، سرکه بالزامیک و خردل است.

و بنا به سبک رژیم غذایی مدیترانه ای کلاسیک، او همچنین یک پروتئین سبک مانند مرغ یا "چیزی سبک که زیاد من را سنگین نمی کند" اضافه می کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر