کد خبر: 27418
A
عضو انجمن فیزیوتراپی ایران:

85 درصد مردم به نوعی دچار کمردرد و اختلال ستون فقرات هستند

عضو انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: طبق آمار این انجمن ، 85 درصد مردم به نوعی دچار اختلالات ستون فقرات یا کمردرد هستند.

85 درصد مردم به نوعی دچار کمردرد و اختلال ستون فقرات هستند

دیده بان ایران: فاطمه فرمانی در گفت و گویی افزود: این درحالی است که با انجام برخی اقدامات در دوران کودکی می توان از ابتلا به کمردرد و اختلالات ستون فقرات پیشگیری کرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر به علت سبک زندگی اشتباه رایج در جامعه و به دلیل وابستگی نوجوانان به فضای مجازی، انواع ناهنجاری های سیستم اسکلتی و عضلانی در کودکان و نوجوانان ایرانی مشاهده می شود که اگر به موقع، مداخلاتی برای آنها انجام نشود در آینده با بیماری ها و مشکلات متعددی ، روبرو می شوند.
عضو انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: اگر جلوی اختلالات ستون فقرات را قبل از سن رشد در کودکان بگیریم آنها درآینده دچار مشکلات نمی شوند؛ زمان پایان سن رشد در پسران 13 تا 15 سال و در دختران 11 تا 13 سال است.
فرمانی خاطرنشان کرد: اگر از اختلالات اسکلتی و حرکتی در کودکان و نوجوانان پیشگیری نشود ، احتمال دارد آنان در آینده به دیسک بین مهره ای مبتلا شوند و بیماری آنان منجر به جراحی شود که بار هزینه ای سنگینی بر دوش نظام سلامت می گذارد.
این فیزیوتراپیست ادامه داد: آموزش والدین در اینکه کودکان به بیماری های اسکلتی و حرکتی مانند آرتروز زانو و مشکلات لگن مبتلا نشوند، بسیار مهم است و می توان با دادن وسایل کمکی ، تمرینات درمانی و آگاهی های لازم از بیماری ها پیشگیری کرد و به شدت هزینه های درمانی را کاهش دهیم.
فرمانی افزود: شخصی که سیستم اسکلتی و حرکتی سالمی نداشته باشد ، مستعد ابتلا به بیماری های دیگر است بطورمثال شخصی که آسیب شدید دیسک دارد به دلیل نداشتن حرکت کافی به اضافه وزن مبتلا می شود و اضافه وزن عاملی برای ابتلا به دیابت است و این زنجیره به هم پیوسته ادامه می یابد.
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، وی در پایان یادآور شد: طبق یک بررسی که از سوی انجمن فیزیوتراپی ایران بین پنج هزار دانش آموز شده است، 20 درصد آنان کمردرد داشتند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر