کد خبر: 27599
A

ولایتی: ایران در عرصه سلامت پیشتاز است/خدمت به مردم عبادت است

رییس بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر پیشتازی ایران در حوزه سلامت و همچنین سابقه تاریخی این حوزه در ایران، اظهار کرد: ما پزشکان با دردهای مردم سر و کار داریم و ا گر قدر آن را بدانیم عزت دنیوی و اجر اخروی به دنبال دارد.

ولایتی: ایران در عرصه سلامت پیشتاز است/خدمت به مردم عبادت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر علی‌اکبر ولایتی در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد، با بیان این که حوزه سلامت در ایران شناخته شده است و ما در آن پیشتاز هستیم، گفت: ما هم پزشکی را می‌شناختیم و هم اولین بیمارستان را ساخته‌ایم. ما افرادی مانند رازی را داریم که در کتاب جالینوس نقد می‌نویسند. برخورد طبیب با بیمار را نیز در کتاب‌هایی مانند چهار مقاله عروضی می‌بینیم.

وی افزود: از گذشته دو گروه روحانیت و پزشکان نزد جامعه ما معتمد و محترم بوده‌اند؛ چرا که آنها محرم اسرار مردم هستند. ما پزشکان با دردهای مردم سر و کار داریم و اگر قدر آن را بدانیم عزت دنیوی و اجر اخروی را به دنبال دارد.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به رشد علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی نسبت به  پیش از انقلاب، اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی این دانشگاه تنها ۶۰ دانشجوی می‌گرفت، اما بعد از انقلاب با توجه به رشدی که داشته است ما را از پزشکان بنگلادشی و پاکستانی بی‌نیاز کرد. امروز افتخار می‌کنیم که این دانشگاه از نظر کمیت و کیفیت به نقطه بالایی رسیده است. همچنین از زحمات آقای هاشمی که تمام همت خود را برای طرح تحول نظام سلامت گذاشته‌اند تشکر می‌کنیم.

وی همچنین ادامه‌ داد: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و مردم ما همچنان با شور از انقلاب، اسلام و کشور خود دفاع می‌کنند و به همین دلیل خدمت به این مردم حتما عبادت است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر