کد خبر: 6348
A

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به ذات الریه هستند؟

یک استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این که افراد دارای بیماری های زمینه ای، بیماران سرطانی و کودکان زیر دو سال بیش از دیگران در معرض ابتلا به ذات الریه هستند، گفت: این گروه ها در فصول سرد سال باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند تا ریه شان درگیر عفونت ذات الریه نشود.

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به ذات الریه هستند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر طاهره سوری با اشاره به این که بیماری ذات الریه خود را با علائمی همچون خلط، سرفه های شدید، تنگی نفس و گاهی احساس درد در قفسه سینه نشان می دهد، بیان داشت: بسته به این که شدت بیماری چقدر باشد، درمان های لازم صورت می گیرد. در مواردی که بیمار وضعیت حادی داشته باشد؛ از درمان های حمایتی مثل استفاده از دستگاه اکسیژن  یا «ونتیلاتور» برای کمک به بهبود حال وی استفاده می شود. اگر  بیمار مشکل چندانی نداشته باشد و درمان را بتوان به صورت سرپایی انجام داد، پزشک آنتی بیوتیک خوراکی تجویز می کند.

این متخصص بیماری های عفونی با این توضیح که در فصول سرد سال تعداد مبتلایان به ذات الریه افزایش پیدا می کند، به افرادی که از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند، در حال شیمی درمانی هستند یا کورتن مصرف می کنند، توصیه کرد حتما واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند. زیرا در صورت آلودگی به ویروس آنفلوآنزا، احتمال این که به ذات الریه مبتلا شوند وجود دارد.

منبع: سلامت آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر