کد خبر: 6786
A
علی اکبر عامری:

واردات تجهیزات رادیولوژی با مشکل مواجه است

یک متخصص رادیولوژی با بیان اینکه وزارت بهداشت به بهانه دریافت مجوز، موانعی را برای ورود تجهیزات پزشکی ایجاد می کند، عنوان کرد: مسوولان نه تنها هیچ گونه کمک مالی برای واردات تجهیزات پزشکی نمی کنند بلکه به بهانه صدور مجوز هزینه اضافی دریافت می کنند.

واردات تجهیزات رادیولوژی با مشکل مواجه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی اکبر عامری با توجه به مهمترین مشکلات رادیولوژیست ها گفت: رادیولوژی یک حرفه وابسته تکنولوژی و تجهیزات است به همین دلیل نیاز است راه های واردات این دستگاه ها تسهیل پیدا کند اما متاسفانه وزارت بهداشت به بهانه صدور مجوز موانعی را برای واردات تکنولوژی ایجاد می کند و پزشکان را درگیر مسائل اداری می کند.

این متخصص رادیولوژی تاخیر سازمان های بیمه گر را از دیگر مشکلات رادیولوژیست ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه بیمه ها بدهی خود را به موقع به مراکز درمانی پرداخت نمی کنند که این امر مشکلات مالی فراوانی را برای حوزه درمان کشور ایجاد می کند.

او در ادامه با بیان اینکه رادیولوژیست های ایرانی در حیطه فعالیت خود بسیار متبحر هستند، تصریح کرد: برخی از پزشکان از جمله متخصصان زنان با گذراندن  دوره های کوتاه مدت سونوگرافی و خود ارجاعی بیماران، در حوزه فعالیت رادیولوژیست ها ورود پیدا کرده اند که این امر مشکلات بسیاری را برای رادیولوژی ها ایجاد کرده است.

این عضو انجمن رادیولوژی ایران خاطرنشان کرد: اگر وزارت بهداشت به مشکلات رادیولوژی ها توجهی نداشته باشد در آینده خطرات بسیاری علم رادیولوژی و بیماران را تهدید خواهد کرد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر