کد خبر: 81965
A

بازگشت اپیدمی کرونا در قم / رییس دانشگاه علوم پزشکی قم: حجم بیماران کرونایی در مراکز درمانی قم افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: حجم بیماران ورودی به مراکز درمانی به‌ویژه بیمارستان کامکار قم، بار دیگر افزایش یافت.

بازگشت اپیدمی کرونا در قم / رییس دانشگاه علوم پزشکی قم: حجم بیماران کرونایی در مراکز درمانی قم افزایش یافت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با ویروس کرونا افزود: مشاغل پرخطر همچنان باید تعطیل باشند و ما نگران بازگشایی این‌گونه اصناف هستیم. پاساژ‌ها و مراکز مسقف واقعا پرخطر هستند و میزان تماس‌ها در این مکان‌ها بالاست و نباید در این ایام فعالیت کنند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، وی ادامه داد: مرکز بهداشت قم فعالانه با ۸۰ تیم زبده و کارشناس به‌خوبی در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند تلاش می‌کند.

قدیر همچنین از ورود و نصب یک دستگاه رادیوتراپی جدید و پیشرفته در یکی از مراکز درمانی استان خبر داد.

وی گفت: با حمایت ۰، ۵ میلیارد ریالی آقای کوهستانی خیّر محترم یک دستگاه رادیوتراپی با توانمندی‌های قابل‌توجه برای بیمارستان شهید بهشتی قم خریداری و به‌زودی نصب می‌شود.

وی ادامه داد: هیات امنای ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز عملیات آزادسازی این دستگاه را انجام داده و دستگاه از گمرک مستقیم به بیمارستان شهید بهشتی منتقل می‌شود.

 کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر