کد خبر: 101139
A

انتقاد خبرگزاری اصولگرا از مجلس انقلابی/ این همه وقت برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گذاشتید که رد شود؟

دانشجو نوشت: متاسفانه چنین قانون مهمی در کشورمان مایع کوچک پنداری تلقی شده است و نمایندگان مجلس به جای آن که این موضوع را با کمک کارشناسان و حقوقدان‌های کشور مورد بحث و بررسی قرار دهند خود دست به اصلاح آن زده اند.

انتقاد خبرگزاری اصولگرا از مجلس انقلابی/ این همه وقت برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گذاشتید که رد شود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری اصولگرای دانشجو با اشاره به توضیحات امروز عباسعلی کدخدایی درباره رد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری نوشت: 

 کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس یازدهم بعد از تشکیل شدن، اولین اقدامی که در دستورکار خود قرار داد اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری بود. این کمیسیون تمام توان و وقت خود را گذاشت تا بتواند این اصلاحیه‌هایی را به انتخابات ۱۴۰۰ برساند، اما به نظر برخی از کارشناسان همین تسریع بخشی به اصلاحیه قانون انتخابات توسط نمایندگان مجلس باعث شد که این اقدام به طور کارشناسی شده‌ای انجام نشود و حتی برخی از این بند‌ها نیز مخالفت‌هایی با قانون اساسی کشور داشته باشد. بسیاری از منتقدین و کارشناسان اعتقاد داشتند این طرح بیش از آنکه کمکی به بهبود فرایند ثبت‌نام کاندیدا‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری کند، مشکلاتی را برای انتخاب مردم ایجاد کند.

همچنین گرچه قصد طراحان طرح اصلاح قانون انتخابات این بود که با اضافه کردن برخی جزئیات و شروط به قانون فعلی انتخابات ریاست جمهوری، شرایط پیشین مندرج در این قانون را شفاف‌تر و غیرسلیقه‌ای‌تر کنند، اما به‌زعم کارشناسان برآیند طرحی نهایی، نه‌تن‌ها ایرادات گذشته را اصلاح نمی‌کرد بلکه با ورود به بحث نظارت‌ها و افزایش اختیارات نظارتی شورای نگهبان، در نهایت موجب محدود شدن دایره انتخاب مردم می‌شد.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: در نهایت باید گفت قانون انتخابات در هر حکومت دموکراسی گونه‌ای جزء لاینفک آن نظام سیاسی کشور است از این رو این قانون می‌تواند آینده سیاسی آن نظام را دستخوش تغییر قرار دهد. در همین جهت باید کارگزاران آن ساختار قانونی پیش بینی کنند که راس ساختار با مشکلی رو به رو نشود، اما متاسفانه چنین قانون مهمی در کشورمان مایع کوچک پنداری تلقی شده است و نمایندگان مجلس به جای آن که این موضوع را با کمک کارشناسان و حقوقدان‌های کشور مورد بحث و بررسی قرار دهند خود دست به اصلاح آن زده اند.

 
 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر