کد خبر: 101187
A

نائب‌‌رئیس مجلس: من به کلیات بودجه رای نمی‌دهم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حذف ارز 4200تومانی مخالفین جدی دارد و حداقل در هیات رئیسه دو نظر روشن بود و شاید در هیات رئیسه هم اگر رای‌گیری می‌شد رای نمی‌آورد.

نائب‌‌رئیس مجلس: من به کلیات بودجه رای نمی‌دهم

به گزارش دیده بان ایران؛ برنامه جهان‌آرا دوشنبه شب(13بهمن‌ماه) با حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و با موضوع «بررسی طرح شفافیت و کارنامه 8 ماهه مجلس یازدهم» به صورت زنده از شبکه افق سیما به روی آنتن رفت.

قاضی‌زاده هاشمی در ابتدای این برنامه در پاسخ به پرسشی درمورد تبعات حذف ارز 4200تومانی توسط مجلس، اظهار داشت: معتقدم چون دولت بجایی نداریم و در دوره بددولتی به سر می بریم این برای ما مشکل ایجاد می‌کند ولی کمیسیون تلفیق این را به عنوان تبدیل به یارانه پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه نظر من مخالف است، اظهار داشت: برای اقداماتی که مستقیما با زندگی مردم مرتبط است نیت قانونگزار کافی نیست و باید یک شبکه اجرایی قوی به آن پیوند بخوردو وفعلا این تعهد اجرایی در شرایط کنونی محقق نیست و اگر روزطی دولت متعدی بر سر کار باشد می‌توان به این مسئله فکر کرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید در ده سال گذشته شبکه توزیع را درست می کردیم و انسولین را باید به شخص دیابتی در دم در خانه اش می رساندیم و درحالی که لاستیک را از در کارخانه پست می‌کنند آیا امکان ارسال انسولین به در خانه وجود ندارد؟

وی در عین حال افزود: حذف ارز 4200تومانی مخالفین جدی دارد و حداقل در هیات رئیسه دو نظر روشن بود و شاید در هیات رئیسه هم اگر رای‌گیری می‌شد رای نمی‌آورد.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی درمورد امکان رای‌آوری کلیات بودجه1400، تصریح کرد: من به کلیات بودجه رای نمی‌دهم و رای‌ برای کلیات در مجلس شکننده است.

وی در پاسخ به سوالی درمورد اختلاف حداقل و حداکثر حقوق‌ها اظهار داشت: اختلاف حقوق‌ها بین کارکنان رسمی و قراردادی دولت و شاغلین و بازنشستگان دولتی و لشکری و کشوری و کارگران تحت پوشش قانون کار قابل بحث است و به غلط یک نظام تبعیض آمیز برقرار است و حقوق و دستمزد کاملا چالش بزنگیز است که باید بصورت پایه‌ای به آن توجه شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس اتفاقی که می افتد تخفیف مشکلات موجود هست، تصریح کرد: نٌرم 7برابرحداقل دستمزد در جهان پذیرفته شده اما چیزی که تصویب کردیم بیش از 8برابر است که در عمل 8برابر می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر