کد خبر: 101194
A

افشای گزارش سری در سخنان نوبخت/ درآمد چند صد هزار میلیاردی دولت به چند دلار رسیده است/ فیلـــم

نوبخت خطاب به رئیس مجلس گفت: گزارش‌های به کلی سری برای مجلس می‌آید و ایشان می دانند که درآمد چند صد هزار میلیاردی به چند دلار رسیده است.

افشای گزارش سری در سخنان نوبخت/ درآمد چند صد هزار میلیاردی دولت به چند دلار رسیده است/ فیلـــم

به گزارش دیده بان ایران؛  محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه که برای دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ به صحن علنی مجلس رفته بود؛ افزایش وابستگی بودجه به نفت در کمیسیون تلفیق را در تضاد با موضع گیری‌هایس انتقادی نمایندگان علیه دولت خواند و خطاب به رئیس مجلس گفت: گزارش‌های به کلی سری برای مجلس می‌آید و ایشان می دانند که درآمد چند صد هزار میلیاردی به چند دلار رسیده است.

قالیباف هم با تایید دریافت این گزارش های سری گفت: آقای نوبخت در اظهارات خود به اسناد فوق سری درباره نفت اشاره کرد که فقط به دست روسای قوا می رسد جهت اطلاع نمایندگان در بحث مربوط به نفت این را می گویم اگر ما می دانیم که صادرات نفتمان در فروش حداقلی است سوال اینجاست که چطور دولت در لایحه بودجه پیش بینی فروش دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را کرده است؟ آقای نوبخت هم تاییدکرد که ما در صادرات نفت با سختی و مشکلات رو به رو هستیم، بحث درستی که همه در برابر آن تلاشهای را انجام می دهیم.

وی افزود: دولت براساس چیزی که وجود ندارد هزینه های واقعی قطعی را در لایحه الزامی کرده است چطور ما باید این دوگانگی را حل کنیم. همانطور که آقای بحرینی هم گفتند در گزارش تفریغ بحث فروش نفت ۴۱ درصد کاهش یافته است چون ما این موضوع را طبق فروش نفت قطعی به میزان یک میلیون و بعد  تا یک و نیم میلیون بشکه نفت پیش بینی کردیم. ما خوشحال می شویم صادرات نفت به دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه برسد حالا این کمک به دولت محسوب می شود و یا مخالفت با دولت؟

 

 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر