کد خبر: 101278
A
دیده بان ایران:

ماجرای مخالفت مجلس انقلابی با نامه رهبری در رابطه با لایحه بودجه ۱۴۰۰ چیست؟/ وقتی جبهه پایداری خرجش را از قالیباف و اصولگرایان جدا می کند

نکته قابل توجه در این بین عیان شدن اختلافات میان انقلابی های مجلس یازدهم است که روز گذشته به نوعی به نقطه آغاز خود در تحولات پیش رو رسید تا خانه ملت ماه های سختی را در پیش داشته باشد.

ماجرای مخالفت مجلس انقلابی با نامه رهبری در رابطه با لایحه بودجه ۱۴۰۰ چیست؟/ وقتی جبهه پایداری خرجش را از قالیباف و اصولگرایان جدا می کند

به گزارش دیده بان ایران؛ پس از دو ماه انتشار حرف و حدیث ها پیرامون رد یا تصویب لایحه بودجه 1400 و جنگ لفظی میان دولت و مجلس انقلابی، روز گذشته کلیات لایحه بودجه ای که دیگر به طرح تبدیل شده بود توسط نمایندگان مجلس رد شد تا دولت به ادعای کاظم دلخوش پس از دو هفته آنرا بزک کرده و دوباره تقدیم مجلس کند.

اما نکته قابل توجه در این بین عیان شدن اختلافات میان انقلابی های مجلس یازدهم است که روز گذشته به نوعی به نقطه آغاز خود در تحولات پیش رو رسید تا خانه ملت ماه های سختی را در پیش داشته باشد.

برخی خبرهای رسیده به دیده بان ایران حاکی از این است که محمدباقر قالیباف روز گذشته به عنوان رئیس قوه مقننه همه تلاش خود را درجهت راضی کردن نمایندگان برای رای به لایحه بودجه به کار گرفت اما اصرار او نتیجه ای را در پی نداشت و نمایندگان به این لایحه رای منفی دادند.

هر چند در این بین برخی از نمایندگان اداعا می کنند که سخنان محمدباقر نوبخت در صحن علی مجلس مثل بنزینی بر روی آتش مجلس بود اما به نظر می رسد موضوع اصلی در رد لایحه دولت اختلاف بین انقلابیون مجلس یازدهم و مشخصاً بین نیروهای قالیباف و اعضای جبهه پایداری بود.

سایت دیده بان ایران همانطور که پیشتر خبر داده بود اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پس از ارسال لایحه بودجه به مجلس یازدهم با ارسال نامه ای به ایت الله خامنه ای جزییات این لایحه و اهمیت آنرا توضیح داده بود. و همانطور که او در سخنان امروزش به آن اشاره می کند رهبری در پاسخ به نامه جهانگیری، نامه مفصلی را خطاب به محمدباقر قالیباف نوشته و توجه او را به مسائل مهمی در ارتباط با لایحه بودجه جلب می کنند که ظاهراً جلسه غیرعلنی صبح روز گذشته مجلس در همین ارتباط برگزار شده بود که با مخالفت اعضای جبهه پایداری مواجه شده و با وجود تاکید رهبری انقلاب این لایحه در مجلس رای نیاورد.

با این حساب نکته حائز اهمیتی را که می توان به آن اشاره کرد ساز مخالف جبهه پایداری با قالیباف و از جهتی دیگر با توصیه های رهبری انقلاب است که علی رغم ادعای انقلابی بودن شان نشان دادند برای رسیدن به اهداف خود از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهند کرد.

مجلس یازدهم در همین بین امروز هم به کلیات طرح شفافیت آرا که قالیباف بانی آن معرفی شده بود رای نداد تا جبهه پایداری با ضریب نفوذ بالایی که برای خودش در مجلس دست و پا کرده است از هم اکنون راهش را با سایر انقلابی های مجلس جدا کند.

هر چند تحلیل درستی از آنچه که قرار است بر سر این مجلس انقلابی طی ماه های آینده بیاید نمی توان انجام داد اما می توان صراحتاً به فردی اشاره کرد که شاید در آینده بیش از گذشته نام او در مجلس شنیده شود؛ علیرضا زاکانی!

 

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر