کد خبر: 102082
A

انتقاد صریح یک اصلاح طلب به جبهه اصلاح طلبان ایران/ قوامی: اجماع این نیست که برخی افراد در تهران بنشینند و بگویند که ما اجماع کردیم

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اجماع اصلاح طلبان باید بر مبنایی باشد و آن مبنا همین است. اینها باید گزینه های ریاست جمهوری را مشخص کنند بعد روی آن اجماع کنند. وقتی هنوز نمی دانند باید از چه کسی حمایت کنند، چگونه اجماع تحقق پیدا می کند؟

انتقاد صریح یک اصلاح طلب به جبهه اصلاح طلبان ایران/ قوامی: اجماع این نیست که برخی افراد در تهران بنشینند و بگویند که ما اجماع کردیم

به گزارش دیده بان ایران؛ ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده اسبق مجلس،  در خصوص تشکیل نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان گفت: ببینید از دوران مجلس ششم، زمانی که رد صلاحیت ها اتفاق افتاد، نظر من این بود که در انتخابات باید گزینه‌های خود را مشخص کنیم و به حاکمیت معرفی کنیم. اگر تائید کردند ما در انتخابات هستیم و اگر تائید نکردید دلیلی ندارد در انتخابات شرکت کنیم.

او افزود: در انتخابات مجلس هم به همین شکل است. ما باید قبلا لیستی از اصلاح طلبان واقعی تعیین کنیم، آنهایی که واقعا به مبانی اصلاح طلبی اعتقاد دارند را معرفی کنیم و اگر تائید شدند در انتخابات شرکت کنیم. البته انتخابات را تحریم هم نمی کنیم، به هر حال برخی از مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و تحریم کردن آن کار درستی نیست. اما وقتی گزینه نداریم، دیگر چگونه شرکت کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: اجماع اصلاح طلبان باید بر مبنایی باشد و آن مبنا همین است. اینها باید گزینه های ریاست جمهوری را مشخص کنند بعد روی آن اجماع کنند. وقتی هنوز نمی دانند باید از چه کسی حمایت کنند، چگونه اجماع تحقق پیدا می کند؟

قوامی تأکید کرد: اجماع این نیست که تعدادی در تهران بنشینند و بگویند که ما اجماع کردیم. باید نظر شخصیتها در استانها هم پرسیده شود. افراد تاثیرگذار اصلاح طلب در استانها هستند و نظرشان مهم است، اما اینها به نظر احزاب اکتفا می کنند. اصلا احزاب در کشور صفر هستند. البته درست است که بیست حزب اصلاح طلب وجود دارد اما اینها از نظر فعالیت زیر صفر هستند و افراد تاثیر گذاری ندارند، بنابراین اینها ملاک و معیار نیستند. ملاک و معیار افراد تاثیرگذار در استان‌ها هستند و باید نظرخواهی کنند.

او ادامه داد: تا امروز نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان گزینه خود برای ریاست جمهوری را اعلام نکرده است تا ببینیم تکلیف چه خواهد شد و مردم در مورد آن گزینه چه می‌گویند.

نماینده اسبق مجلس در پایان گفت: من فکر می‌کنم اگر اینگونه پیش برود مثل همان انتخابات مجلس یازدهم همه گزینه ها رد صلاحیت خواهند شد. در آن زمان حتی خیلی از اصلاح طلبان برای حفظ آبروی خود، کاندیدا نشدند. آنها آبروی خود را به حراج نگذاشتند که بیایند و شورای نگهبان بگوید شما الزام عملی به اسلام ندارید! در آن زمان گزینه‌های رأی ‌آور و گزینه‌هایی که مردم قبول داشتند، اصلا ثبت نام نکردند و عده ای هم  که آمدند درجه سوم و چهارم بودند و اکثرا رد صلاحیت شدند. بنابراین زمینه ای برای حضور اصلاح طلبان در مجلس یازدهم نبود. این بار هم من فکر می کنم همین گونه شود. چون اینها باید گزینه خود را معرفی کنند بعد بروند روی آن اجماع کنند، نه اینکه اول اجماع کنند بعد گزینه تعیین کنند. ممکن است روی یک نفر در تهران نظر دهند اما آیا مقبولیت دارد؟ به نظر من گزینه اصلاح طلبان باید قبلا معرفی شود.

منبع: مدارا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر