کد خبر: 10512
A
معاون امور انتخابات شورای نگهبان در گفت و گو با دیده بان ایران؛

نامزدی بانوان در انتخابات ریاست جمهوری در قانون مشخص نشده است/ شورای نگهبان به زودی کاندیدا توری زنان در انتخابات را بررسی می کند

در قانون فعلی نامزدی بانوان در انتخابات ریاست جمهوری تصریح نشده است و شورای نگهبان در حال بررسی این مورد می باشد. تا پیش از اعلام نظر رسمی شورای نگهبان در خصوص نامزدی بانوان در انتخابات ریاست جمهوری، نمی توان به طور قطعی در این مورد اظهار نظر کرد.

نامزدی بانوان در انتخابات ریاست جمهوری در قانون مشخص نشده است/ شورای نگهبان به زودی کاندیدا توری زنان در انتخابات را بررسی می کند

ثبت نام بانوان به عنوان نامزد ریاست جمهوری موضوعی است که همواره مورد توجه جامعه زنان ایران بوده است. در سی و هفت سالی که از سن انقلاب اسلامی می‌گذرد چند تن از چهره های سیاسی زن در جمهوری اسلامی ایران، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند؛ اما به دلایلی نامعلوم صلاحیت آنان احراز نشده است. در همین زمینه با یکی از حقوقدان‌های برجسته کشور گفت و گو کردیم تا از قانونی یا غیرقانونی بودن نامزدی زنان در انتخابات ریاست جمهوری مطلع شویم:

سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی دیده‌بان ایران، با اشاره به موضوع نامزدی بانوان در انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: در قانون فعلی نامزدی بانوان در انتخابات ریاست جمهوری تصریح نشده است و شورای نگهبان در حال بررسی این مورد می باشد. تا پیش از اعلام نظر رسمی شورای نگهبان در خصوص نامزدی بانوان در انتخابات ریاست جمهوری، نمی توان به طور قطعی در این مورد اظهار نظر کرد.

وی درباره‌ی سابقه‌ی نامزدی زنان در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در دوره‌های گذشته ثبت نام زنان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری انجام شده اما صلاحیت آنان احراز نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده‌بان ایران، طیبه سیاوشی عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی اعلام کرده بود: در دهه‌ی هفتاد نیز خانم اعظم طالقانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد و قبل از آن خانم رفعت بیات این کار را انجام داد، اگرچه این افراد رد شدند اما دلیل رد شدن آنها زن بودن نبود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر