کد خبر: 105344
A

دومین رسانه اسرائیلی هم از احتمال خرابکاری در نطنز خبر داد/ جروزالم پست: حادثه نطنز بسیار بزرگ‌تر از چیزی است که به مردم می‌گویند

جروزالم پست نوشت ماجرای روی داده در تاسیسات هسته‌ای نطنز «حادثه» نبوده و بسیار سنگین‌تر از آنچه که ایران به مردم می‌گوید است.

دومین رسانه اسرائیلی هم از احتمال خرابکاری در نطنز خبر داد/ جروزالم پست: حادثه نطنز بسیار بزرگ‌تر از چیزی است که به مردم می‌گویند

به گزارش دیده بان ایران؛ با گذشت چند ساعت از انتشار خبر حادثه در سایت هسته ای نطنز؛ رسانه های اسرائیلی درباره گمانه زنی درباره این حادثه که بهروز کمالوندی آنرا مربوط به قطعی برق دانسته است پیشگام بوده اند.

پس از آنکه ساعتی قبل شبکه دولتی «کان» اسرائیل روز یکشنبه، ۲۲ فروردین، خبر داد که «حادثه» در تاسیسات اتمی نطنز، کار اسرائیل و نتیجه «حمله جدید سایبری این کشور به ایران» بوده است.

روزنامه جروزالم‌پست هم با انتشار خبری نوشت که این اتفاق احتمالا با حمله سایبری اسرائیل رخ داده است.

جروزالم پست نوشت ماجرای روی داده در تاسیسات هسته‌ای نطنز «حادثه» نبوده و بسیار سنگین‌تر از آنچه که ایران به مردم می‌گوید است. 

این روزنامه در ادامه خبر داده است که بر اساس گزارش‌ها به نظر می‌رسد این حادثه در پی یک حمله سایبری، و احتمالا از سوی اسرائیل، صورت گرفته باشد.

گفتنی است صبح امروز و تنها یک روز پس از اعلام راه‌اندازی دوباره «مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته» نطنز، رسانه ها خبر دادند که «حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز» رخ داده است.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، بدون اشاره به جزئیات این حادثه به خبرگزاری صداوسیما گفت: این حادثه مربوط به برق سایت بوده و صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است.

این در حالی است که سخنگوی صنعت برق کشور ضمن تکذیب این خبر گفت: حادثه نظنز ربطی به توزیع شبکه برق کشور ندارد و برق تمامی شهرهای اطراف وصل است.

صبح امروز مالک شریعتی نیاسر،‌ نماینده تهران در مجلس، در توئیتی نوشت که این حادثه «بسیار مشکوک به خرابکاری و نفوذ است».

محمدصالح جوکار دیگر نماینده مجلس همزمانی نشست برجام در وین و این حادثه را قابل توجه ذکر کرد.

منبع: دیده بان ایران

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر