کد خبر: 105411
A

اسماعیل گرامی مقدم: اصلاح طلبان دیگر نباید زیر بار نامزد غیر اصلاح طلب بروند/ لاریجانی کاملا اصولگراست

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: «اکنون اصلاح‌طلبان نامزدهای متعددی دارند که ثبت‌نام خواهند کرد و بررسی مصادیق انتخاباتی بعد از مشخص‌شدن نتیجه بررسی صلاحیت‌ها شروع می‌شود. به‌هیچ‌وجه پذیرفته نیست که اصلاح‌طلبان برای بار دیگر سرمایه اجتماعی خود را خرج یک نیروی غیراصلاح‌طلب ولو آقای لاریجانی کنند».

اسماعیل گرامی مقدم: اصلاح طلبان دیگر نباید زیر بار نامزد غیر اصلاح طلب بروند/  لاریجانی کاملا اصولگراست

به گزارش دیده بان ایران؛  به باور بسیاری از اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی اصلاح‌طلبان تنها در صورتی می‌توانند اقبال سرمایه‌ اجتماعی خود را به میدان بکشانند که با هویت کاملا اصلاح‌طلبی وارد میدان شوند و ثانیا براساس مصوبه تشکیل نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان (جبهه اصلاحات ایران) که از سوی شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان به تصویب رسید، اصلاح‌طلبان در انتخاباتی آزاد، رقابتی در تراز قانون اساسی و با نامزد اصلاح‌طلب شرکت می‌کنند؛ ازاین‌رو به نظر می‌رسد که حمایت از نامزد غیراصلاح‌طلب خلاف مشی انتخاباتی اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات باشد.

اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، سخنگوی حزب اعتماد ملی و از اعضای حقیقی نهاد اجماع‌ساز درباره اینکه چرا اصلاح‌طلبان نباید از نامزد ائتلافی حمایت کنند، می گوید: «تکلیف این بحث که اصلاح‌طلبان به سمت ائتلاف بروند یا نه در نهاد اجماع‌ساز مشخص شده است و اینکه بازهم از ائتلاف سخن بگوییم یا نام افرادی مانند آقای لاریجانی را مطرح کنیم، اساسا موضوعیت ندارد. اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر به‌دلیل حمایت از آقای روحانی در دو انتخابات ۹۲ و ۹۶ و برای حمایت از لیست ائتلافی امید در انتخابات مجلس دهم هزینه‌های زیادی داده‌اند و همین موضوع باعث شده است که در این دوره ترجیح دهند از نامزد غیراصلاح‌طلب استفاده نکنند. آقای لاریجانی شخصیت قابل احترامی است و رفتارهای معتدلی در سیاست دارد اما او اصلاح‌طلب نیست و اگر قرار باشد از او حمایت شود، همان شرایطی بر اصلاح‌طلبان رقم می‌خورد که در این‌سال‌ها رقم خورده است و در بر همان پاشنه خواهد چرخید».

 

او ادامه داد: «اکنون اصلاح‌طلبان نامزدهای متعددی دارند که ثبت‌نام خواهند کرد و بررسی مصادیق انتخاباتی بعد از مشخص‌شدن نتیجه بررسی صلاحیت‌ها شروع می‌شود. به‌هیچ‌وجه پذیرفته نیست که اصلاح‌طلبان برای بار دیگر سرمایه اجتماعی خود را خرج یک نیروی غیراصلاح‌طلب ولو آقای لاریجانی کنند».

 

این فعال سیاسی درباره اینکه آیا شخصیتی مانند محمدجواد ظریف را می‌توان اصلاح‌طلب دانست و آیا احتمال و البته امکان حمایت از او مهیاست، تشریح کرد: «به‌هر‌حال آقای ظریف در جبهه اصولگرایی تعریف نمی‌شود؛ اگرچه نیروی حزبی هم نیست اما آقای لاریجانی کاملا اصولگراست و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد. حالا یک عده از دوستان می‌گویند نامزدها باید حزبی و نه حتی جناحی باشند. این‌هم سخنی است و می‌توان بر آن تأمل کرد اما در‌حال‌حاضر تحزب به معنای دقیق خودش در کشور ما نهادینه نشده است».

 

او در پایان سخنان خود گفت: «اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات از نامزد کاملا اصلاح‌طلب خود حمایت می‌کنند تا دیگر هزینه‌پرداز یک رئیس‌جمهور غیراصلاح‌طلب نباشند. نگاه نهاد اجماع‌ساز هم همین است و امیدواریم تا چندی بعد الگوی رسیدن به نامزد واحد را ارائه کنیم».

 

منبع: شرق

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر