کد خبر: 10672
A

فردی که کاندیداتوری‌اش اصولگرایان را خشمگین کرد

موسپیدهای موتلفه، مصطفی میرسلیم را پس از 36 سال او را آورده‌اند و مترصد آنند تا او را به درون رینگ کارزار انتخابات 96 بفرستند.

فردی که کاندیداتوری‌اش اصولگرایان را خشمگین کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، هنگامی که خبر نهایی شدن کاندیداتوری میرسلیم به عنوان گزینه حزب موتلفه، اعلام شد، اصلاح طلبان بهت زده و اصولگرایان خشمگین شدند . فصل مشترک هردو این واکنش ها آن بود که بنا به گفته موتلفه ای ها پس از 6 ماه تلاش ، بررسی و تفکر در نهایت شخصی چون میرسلیم قرار است رو در روی حسن روحانی در مناظرات انتخاباتی 96 قرار بگیرد که 36 سال ترددی در سپهر سیاسی کشور نداشته است و آخرین حضور او در نقش یک کنشگر سیاسی، باز می گردد به سال 1359! از همین روی میر سلیم این روزها محل دعوای هم جناحی هایش است و بسیاری از آنها انتخاب او به عنوان گزینه اصولگرایان را خطایی استراتژیک می دانند.

اما به احتمال زیاد موسپیدهای موتلفه، از دریچه متفاوتی به میر سلیم 71 ساله می نگرند. چراکه بنا به گفته منابع آگاه، از آنجا که او به سخنوری شهره است، قرار است در جریان رقابت های انتخاباتی 96 تنها نقش یک میکروفن را برای اصولگرایان ایفا کند و حنجره اش بلندگویی شود برای پژواک فریادهای اصولگرایانه بر سر حسن روحانی!

**میکروفنی در نقش کاندیدا!

مرداد 1359 اولین رییس جمهوری پس از انقلاب اسلامی قصد داشت تا مصطفی میر سلیم را به عنوان نخست وزیر معرفی کند اما پس از چند روز که فضای مجلس را مساعد ندید این پیشنهاد را پس گرفت. از آن زمان تا سال 1372 به مدت 14 سال میرسلیم در یک غیبت صغری به سر برد و در سال 72 تصدی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد را برعهده گرفت.

**پس از اتمام دوره 4 ساله وزارتش در غیبتی کبری

به سر برد و سرگرم پروژه موتور ملی در یک شرکت بزرگ خودروسازی بود و به جز جلسات حزب متبوع و مجمع تشخیص مصلحت نظام در هیچ کجای سپهر سیاسی این مرز و بوم دیده نشد. همین غیبت 36 ساله میرسلیم و به دنبال آن تبدیل شدنش به چهره‌ای ناشناخته، موجب شد تا کاندیداتوری‌اش به عنوان گزینه موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری 96 علامت سوال‌های فراوانی را در اذهان ایجاد کند. اما بنا به گفته منابع آگاه از آنجا که میرسلیم به سخنوری و فصاحت کلام شهره است، موتلفه او را به عنوان بلندگوی خود برای مقابله با حسن روحانی در مبارزات انتخاباتی برگزیده و قرار است او صدای مقابل روحانی باشد. نمود این خبر در سخنان اسدالله بادامچیان ، نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه نیز دیده می شود. او هنگام اعلام کاندیداتوری قطعی میرسلیم اظهار داشت که تا پایان مناظرات انتخابات 96 میرسلیم حضور خواهد داشت. از همین روی می‌توان ماموریت کاندیدای موتلفه را ایفای نقش یک میکروفن برای مورد مخاطب خاص قرار دادن حسن روحانی دانست.

**تشتت

انتخاب عجیب میرسلیم 71 ساله از سوی موسپیدهای موتلفه چند روزی است که موجب تشدید اختلافات در اردوگاه اصولگرایان شده و باعث بیداد تشتت و اعلان عمومی افتراق میان اعضای این جریان سیاسی گشته است. از یک سو موتلفه‌ای‌هایی چون حسن انواری اعلام می‌کنند که میرسلیم سرآمد سایر کاندیداهای انتخابات پیش رو است و از دیگر سو افرادی مثل حسن بیادی، دبیر کل جمعیت آبادگران ، انتخاب میرسلیم به عنوان گزینه اصولگرایان را اشتباهی استراتژیک دانسته اند.

در جدال میان انتخاب و عدم انتخاب میرسلیم به عنوان کاندیدای جناح راست، افرادی چون محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و وزیر آموزش و پرورش احمدی نژاد هم برای خالی نبودن عریضه ابتدا اعلام کاندیداتوری می کنند اما کمی بعد تر کاندیداتوری خود را نه تایید می کنند و تکذیب!

تمامی این اختلاف نظرها در حالی است که جبهه ها و احزاب اصولگرایی نیز متولد می شوند و اعلام موجودیت می‌کنند؛ همچون جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که به دلیل دربرگیری چهره های جبهه پایداری، به قل دوم جبهه پایداری مشهور شده است.این اتفاق خود گواهی است بر تشتت بیش از پیش جناح راستی‌ها.

**یک سوال

حال باید منتظر ماند و دید که آیا از میرسلیم فقط برای سخنرانی‌ها و مناظرات بهره خواهند برد و حداکثر تا 48 ساعت قبل از انتخابات درکارزار رقابت‌ها می‌ماند و بنا به مصلحت انصراف می‌دهد یا اینکه خود را در معرض رای مردم قرار می‌دهد؟

به احتمال زیاد موسپیدهای موتلفه، از دریچه متفاوتی به میر سلیم 71 ساله

می نگرند. چراکه بنا به گفته منابع آگاه، از آنجا که او به سخنوری شهره است

قرار است در جریان رقابت های انتخاباتی 96 تنها نقش یک میکروفن را برای اصولگرایان ایفا کند


منبع: روزنامه آفتاب یزد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر