کد خبر: 10869
A
وال استریت ژورنال گزارش داد

بدهی چند میلیارد دلاری ترامپ و نگرانی از امکان تأثیرگذاری طلبکاران بر تصمیمات او

بدهی‌های هنگفت «دونالد ترامپ» به موسسات مالی مختلف در آمریکا نه تنها چالش‌های جدیدی را پیش‌روی دولت آینده در کاخ سفید قرار داده بلکه باعث شده تا این نهادها در موضع قدرت در قبال دولت ترامپ قرار گیرند.

بدهی چند میلیارد دلاری ترامپ و نگرانی از امکان تأثیرگذاری طلبکاران بر تصمیمات او

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران بدهی‌های فردی و شرکت‌های متعلق به «دونالد ترامپ» به موسسات مختلف، از بانک‌های وال استریت گرفته تا صندوق‌های اقتصادی و دیگر گروه‌های مالی، چالش‌های جدیدی را پیش روی دولت آینده آمریکا قرار داده است.

صدها میلیون دلار از بدهی‌های مربوط به اموال و دارایی‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا که پشتوانه برخی از آن‌ها ضمانت‌های شخصی وی است، طی 5 سال گذشته در قالب اوراق بهادار به سرمایه‌گذاران فروخته شده است.

بنا بر گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال»، دونالد ترامپ پیش از این خودش اعلام کرده بود که واحدهای اقتصادی و تجاری وی دست‌کم 315 میلیون دلار به ده شرکت بزرگ اقتصادی بدهکارند.

بر اساس تحلیل انجام شده توسط وال استریت ژورنال، بدهی‌های رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به بیش از 150 شرکت و نهاد اقتصادی مربوط می‌شود.

بنا بر این گزارش، تاکنون بیش از یک میلیارد دلار از بدهی‌های مرتبط با شرکت‌های ترامپ در قالب اوراق بهادار فروخته شده است.

بدهی‌های میلیون دلاری ترامپ به موسسات و نهادهای اقتصادی آمریکا در روزهای اخیر بسیار جنجال برانگیز شده و وال استریت ژورنال نیز در گزارش خود تأکید می‌کند که این بدهی‌ها باعث خواهد شد تا نهادهای اقتصادی آمریکا در برابر رئیس‌جمهور آینده آمریکا در موضع قدرت قرار گیرند و بتوانند کاخ سفید را تحت فشار قرار دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر