کد خبر: 109310
A

کنایه رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا به رئیسی؟/ بهکیش: امکانات با دستور به صف نمی‌شوند

استاد پیشین اقتصاد گفت: من همیشه به مسئولان و فرزندانشان توصیه می‌کنم که بروند مدتی مثلا در اروپا بمانند مطالعه بکنند، موسسات اروپایی را بشناسند. این نیست که توسعه و رشد در آمریکا و اروپا و چین بدون سیاست‌گذاری و مطالعه درست بدست آمده باشد.

کنایه رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا به رئیسی؟/ بهکیش: امکانات با دستور به صف نمی‌شوند

به گزارش دیده بان ایران؛  محمد مهدی بهکیش، استاد پیشین اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران در ارتباط با شعارهای انتخاباتی نامزدها درباره وضعیت اقتصادی کشور به یورنیوز گفت: «امکانات با دستور به صف نمی‌شوند. به نظرم نگاه نظامی به هیچ وجه نمی‌تواند اقتصاد آزاد را هدایت کند. مگر این که هدف دیگری داشته باشیم یا رفاه مردم برایمان اهمیتی نداشته باشد که البته من فکر نمی‌کنم که اصلا اینطور باشد برای مسئولان ما. به نظرم مشکل اینجاست که درست مطالعه نکردیم و دنیا را نشناختیم. دنیا را به نوعی به صورت تهدید نگاه می‌کنیم. باید نگاهمان را منعطف‌تر کنیم و از همه مهم‌تر با سفر بیشتر درکمان را از توسعه افزایش دهیم. من همیشه به مسئولان و فرزندانشان توصیه می‌کنم که بروند مدتی مثلا در اروپا بمانند مطالعه بکنند، موسسات اروپایی را بشناسند. این نیست که توسعه و رشد در آمریکا و اروپا و چین بدون سیاست‌گذاری و مطالعه درست بدست آمده باشد. بنابراین باید یاد بگیریم ازخود ایرانیانی که در آن سوی مرزها و همچنین آنهایی که در داخل ایران داریم، بهترین استفاده را بکنیم.»

 

گفتنی است طی ماه های گذشته «سیدابراهیم رئیسی» در سفرهای استانی به شهرهای مختلف کشور و با حضور در کارخانه های ورشکسته از دستورات لازم جهت کارآمدی کارخانه ها خبر داده بود که بسیاری از تحلیلگران این سفرها را تبلیغاتی و دستورات بدون پشتوانه را بی اثر دانسته بودند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر