کد خبر: 109541
A

زنگنه: ۹۵ درصد جمعیت ایران تحت پوشش شبکه‌های گازرسانی قرار دارند/ در سال ۹۲ فقط ۳۷ درصد شهرستان مهاباد گاز داشت

وزیر نفت با بیان اینکه گازرسانی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به روستاها 2.5 برابر شده و از 14 هزار روستا به 35 هزار روستا رسیده‌ایم گفت: 95 درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه‌های گازرسانی قرار دارند.

زنگنه: ۹۵ درصد جمعیت ایران تحت پوشش شبکه‌های گازرسانی قرار دارند/ در سال ۹۲ فقط ۳۷ درصد شهرستان مهاباد گاز داشت

به گزارش دیده بان ایران؛ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت امروز (سه‌شنبه 18 خرداد) در جلسه علنی و در پاسخ به سؤال جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد با موضوع دلایل کمبود گاز مایع و نفت سفید در سطح کشور و مناطق محروم اظهار داشت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز 2.5 برابر شده است و از 14 هزار روستا به 35 هزار روستا رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه 95 درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه‌های گازرسانی قرار دارد افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان از متوسط میانگین به دلایل مختلف عقب هستند؛ گاز به 90 درصد روستاهای استان‌های کرمان و یکی از خراسان‌ها و فارس هم رسیده است.

وزیر نفت تصریح کرد: 43 هزار میلیارد تومان برای گازرسانی روستایی و شهرها هزینه کرده‌ایم ضمن اینکه 40 هزار میلیارد تومان هم اضافه بر بودجه قبلی برای انتقال گاز در نظر گرفته‌ایم.

زنگنه گفت:‌ 2 هزار و 500 میلیارد تومان  به استان آذربایجان غربی برای گازرسانی تخصیص پیدا کرده است این در حالی است که وضعیت گاز در مناطق شهری و روستایی در این استان از 78 درصد سال 92 به 93 درصد در شرایط فعلی رسیده است.

وی گفت: در سال 92 فقط 37 درصد شهرستان مهاباد گاز داشت که هم اکنون این میزان به 80 درصد رسیده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر