کد خبر: 109874
A

سعید جلیلی: در انگلیس زنان حق رأی دادن نداشتند در صورتیکه در صدر اسلام زنان «حقوق» داشتند/ با انتخاب وزیر زن مشکلی حل نمی شود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از فرصت‌هایی که به بانوان اجازه نقش‌آفرینی می‌دهد، فضای مجازی است اما چرا فقط ۱۳.۵ درصد از سهم تولیدات فضای مجازی متعلق به خانم‌ها است؟

سعید جلیلی: در انگلیس زنان حق رأی دادن نداشتند در صورتیکه در صدر اسلام زنان «حقوق» داشتند/ با انتخاب وزیر زن مشکلی حل نمی شود

به گزارش دیده بان ایران؛ سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ظهر امروز (جمعه) در نشست با دختران و رأی‌اولی‌ها که در مجتمع سرچشمه تهران برگزار شد، اظهار کرد: در آنچه جامعه را رشد می‌دهد، فرقی میان زن و مرد نیست. مبنای قرآنی عمل صالح است و اگر این را مبنا بگذاریم، باید برای آن برنامه داشته باشیم.

جلیلی گفت: در کشورهایی که امروز ادعای حقوق زن می‌کنند، رأی دادن زنان کمتر از صد سال است که شکل گرفته است. در انگلیس زنان حق رأی دادن نداشتند. در حالی که از صدر اسلام و در دوره پیامبر، زن از حقوق اجتماعی برخوارد بود. حالا اروپایی‌ها مدعی حقوق زن و ما متهم حقوق زن شده‌ایم.

وی با بیان اینکه بانوان نیمی از ظرفیت جامعه هستند، گفت: اگر نقش ایجابی بانوان در ابتدای انقلاب بازنمایی شود، جامعه را می‌تواند به سمت کمال و تعالی ببرد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به مساله آموزش و پرورش گفت: ما در برنامه‌های خود مدرسه الگو را تعریف کردیم.

جلیلی گفت: ما اگر از جهش کشور صحبت می‌کنیم، این یک جبهه بزرگ است. اگر نتوانیم عدالت از جمله عدالت جنسیتی را پیاده کنیم، افراد نمی‌توانند در این جبهه نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه سند پیشرفت بانوان را باید خود بانوان بنویسند، گفت: ما امروز مشکل کمبود سند در کشور نداریم، ۱۲۸ سند درباره خانم‌ها نوشته شده است ولی مهم این است که این اسناد باید اجرایی شود. فقط شورایعالی انقلاب فرهنگی ۳۸ سند درباره بانوان نوشته است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر خانمی به دلایلی یک بار سنگین اداره خانواده بر دوشش قرار گرفت، باید حمایت مضاعف شود. اما همه این حمایت برنامه می‌خواهد. اگر کسی بیاید بگوید من وزیر زن انتخاب می‌کنم آیا مشکلات حل می‌شود؟

جلیلی گفت: خانم‌هایی که جمع شدند و کارهای جدی کردند، نقش آفرینی ارزشمندی داشته‌اند. یکی از فرصت‌هایی که به بانوان اجازه نقش‌آفرینی می‌دهد، فضای مجازی است. چرا فقط ۱۳.۵ درصد از سهم تولیدات فضای مجازی متعلق به خانم‌ها است؟ این رقم باید به ۵۰ درصد برسد.

وی گفت: برای جهش کشور باید باور داشته باشید که نیمی از جمعیت ایران، یعنی بانوان، نقش زیادی در اصلاح ایران دارند. برای این باور هم باید برنامه داشته باشید و این برنامه را بصورت جهادی عملیاتی کنید در غیر این صورت هرچه بگوئید، فقط حرف است. جهش ایران عمل زن و مردم را می‌خواهد.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر