کد خبر: 109937
A

همتی: آقای جلیلی! شوخی می کنید که ۲۰۰ کشور FATF را نمی‌فهمد فقط شما و کره شمالی می فهمید؟/ آقای رئیسی نسبت شما با مواضع علم الهدی در خصوص زنان چیست؟

همتی گفت: مردم می خواهند بدانند اینترنت امن یعنی چه؟ یعنی اینستاگرام بسته شود و چند میلیون شغل از بین برود و هرکس برای فعالیت هایش بیاید و مجوز بگیرد.

همتی: آقای جلیلی! شوخی می کنید که ۲۰۰ کشور FATF را نمی‌فهمد فقط شما و کره شمالی می فهمید؟/ آقای رئیسی نسبت شما با مواضع علم الهدی در خصوص زنان چیست؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عبدالناصر همتی در پاسخ به سوالی در خصوص تعادل میان فعالیت اقتصادی زنان و ارزش های خانواده گفت:

بحث زنان و فعالیت هایشان مهم است و باید توجه بکنیم. ۵۰ درصد جمعیت کشور زنان هستند. آن حدی که باید شان و جایگاه آن ها رعایت نمی شود. خیلی هایشان تحصیل کرده و جویای کار هستند. باید امنیت اجتماعی لازم را فراهم بکنیم و فرصت های برابر بدهیم تا در اجتماع حضور داشته باشند. مشکل ما در این زمینه این است که تعداد فرصت شغلی ها برابر نیست و حتی ۳۰ درصد هم نیست. من این کار را خواهم کرد. زنان تحصیل کرده ای که می خواهند اشتغال آفرینی کنند، ما به آن ها وام های خرد خواهیم داد. زنان سرپرست خانوار مشکلات زیادی دارند. من به سه دهک پایانی جامعه خانواده ای یک میلیون تومان کمک خواهم کرد. زنان باید خط مقدم فعالیت های اجتماعی و اقتصادی باشند.

اما نکته ای را درباره سخنان آقای رییسی بگویم. ما این اسامی را قبلا به قوه قضاییه دادیم و خودتان اطلاع دارید که چرا پرونده ها پیش نمی رود. این اسامی مربوط به زمان گذشته است و ارتباطی به دوران مسئولیت من ندارد.

در مورد آقای جلیلی هم بگویم که ایشان حتما شوخی می کنند. یعنی ۲۰۰ کشور نمی دانند اف ای تی اف به چه دردی می خورد و فقط شما و کره شمالی می دانید که به درد نمی خورد. این برای جلوگیری از پولشویی و تروریسم است. چرا کاری می کنید که تاجران ما را به عنوان تروریست و پولشو معرفی می کنند؟ بگذارید کشور نفس بکشد.

من فرصت زیادی برای تبلیغات انتخابات نداشته‌ام اما، آقای رئیسی الحمدلله دو سال است دارند تبلیغ می کند. حالا من از ایشان سوال می کنم چرا که ایشان در سخنان شان به اینترنت امن و طبقه بندی شده اشاره کردند.

مردم می خواهند بدانند اینترنت امن یعنی چه؟ یعنی اینستاگرام بسته شود و چند میلیون شغل از بین برود و هرکس برای فعالیت هایش بیاید و مجوز بگیرد. اینترنت طبقه بندی شده یعنی چه؟ مردم را نباید صغیر فرض کنیم. اینجا کره شمالی نیست آقای رئیسی. چرا آقای آذری جهرمی، این وزیر شجاع را هر روز قضات شما به دادگاه می‌کشانند؟ چرا نماینده شما در کمیته فیلترینگ رای به بسته شدن اینستاگرام دادند؟ چرا دوستان آقای طبری را شما نگرفتید؟

جوری از حقوق زنان می گویید که انگار مردم مواضع شما را نمی دانند. نسبت شما با مواضع آقای علم الهدی در خصوص زنان چیست؟ شما در مناظره قبل هم نگفتید که با گشت ارشاد مخالفید. لطفا صراحتا بگویید با گشت ارشاد مخالفید یا نه.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر