کد خبر: 110188
A
سلمان کدیور:

آقای کدخدایی، اگر مصلحی دروغ می گوید چرا صلاحیت او را رد نمی کنید؟/ مگر نگفتید تا روز آخر انتخابات می توانید «صلاحیت نامزدها» را رد کنید؟

سلمان کدیور نوشت: اگر واقعا شما خودتان را راستگو می دانید، برای اثبات آن، آقای مصلحی که هم اکنون کاندید مجلس خبرگان رهبری است را رد صلاحیت کنید. آیا همین صحبت او، بزرگترین دلیل عدم صلاحیت او نیست؟ مگر شورا، برخی نامزدها را تهدید نکرده بود که تا روز انتخابات هم ممکن است بخاطر مواضع شان، رد صلاحیت شوند، خب اثبات کنید.

آقای کدخدایی، اگر مصلحی دروغ می گوید چرا صلاحیت او را رد نمی کنید؟/ مگر نگفتید تا روز آخر انتخابات می توانید «صلاحیت نامزدها» را رد کنید؟

به گزارش دیده بان ایران؛ سلمان کدیور با اشاره به اظهارات اخیر «حیدر مصلحی» و تکذیبیه «عباسعلی کدخدایی» با انتشار یادداشتی تحت عنوان «چند نکته در باب تکذیبیه جناب کدخدایی» نوشت:

آقای کدخدایی با انت‌شار یک توئیت صحبت های جناب مصلحی را تکذیب کرده. 

اما چند نکته به ذهن می رسد در این باب

1— جناب کدخدایی، هیچ شمرده اید از اول آغاز فرایند انتخابات تا الان چند تکذیبیه و بیانیه هول هولکی و... منتشر کرده است؟

آیا فکر نمی کنید چرا به شورای نگهبان که همواره در هاله ای از قدسیت فرو برده شده بود و اعتراض به او، اعتراض به اصول دین بود، در این دوره اینقدر نقد و اعتراض بالا گرفته است؟ و چرا شورای نگهبان هیچگاه به این سوالات و ابهامات و اعتراضات پاسخ روشن و قانع کننده ای نداده و فقط با رفتارهایش خودش را بی اعتبارتر می کند؟

2— قطع یقین این است که در مورد صحبت های آقای مصلحی و این تکذیبیه شما، یک طرف ماجرا دارد خلاف می گوید. که در هر دو حال یک فاجعه است. 

اگر واقعا شما خودتان را راستگو می دانید، برای اثبات آن، آقای مصلحی که هم اکنون کاندید مجلس خبرگان رهبری است را رد صلاحیت کنید. آیا همین صحبت او، بزرگترین دلیل عدم صلاحیت او نیست؟ مگر شورا، برخی نامزدها را تهدید نکرده بود که تا روز انتخابات هم ممکن است بخاطر مواضع شان، رد صلاحیت شوند، خب اثبات کنید.

هرچند تایید صلاحیت شخصی مثل مصلحی که در دوران مدیریتش بزرگترین رسوایی اطلاعاتی را در ماجرای ترور شهدای هسته ای و مازیارابراهیمی و کلوپ ترور به بار آورد و برای جمهوری اسلامی در همه دنیا سبب سرشکستگی شد، از سوی شورای نگهبان مایه تاسف و تالم شدید است و خود به تنهایی مهر تاییدی است بر عملکرد خطای شما در دیگر برهه ها. 

3- بعد نوشت : مصاحبه مرحوم هاشمی سال 94 با سایت انتخاب در تشریح علل رد صلاحیت شان:

آیت الله هاشمی: من می‌دانم چه شد. آنها قبل از اینکه تصمیم بگیرند که من نباشم، آقای مصلحی وزیر وقت اطلاعات با معاونانش به آنجا رفته بودند. آیین‌نامه آنها اجازه نمی‌دهد که در بحث‌های انتخاباتی کسی از خارج باشد. با حضور مصلحی مخالفت شده بود که نباید او باشد. خیلی اصرار شده بود که گفتند پس معاونان نباشند و خود مصلحی باشد.

یکی از اعضای خبرگان به من خبر داد که مصلحی در جلسه آنها گفته که ما صبح و ظهر و شب به طور مرتب آرای آقای هاشمی را رصد می‌کنیم که ساعت به ساعت بالا می‌رود و الان به هفتاد درصد رسیده است و در این چند روز تا انتخابات اگر همین‌طور بالا برود، ایشان از 90 درصد بالاتر می‌رود و ما مصلحت نمی‌دانیم. چون اگر ایشان بیاید، همه‌ی رشته‌های دوره‌های ما را پنبه می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر