کد خبر: 110203
A

سبحانی‌نیا: رایزنی ها برای انصراف جلیلی، زاکانی و قاضی‌زاده ادامه دارد/ رضایی تا آخر در صحنه باقی خواهد ماند/ انتخابات به دور دوم نمی رسد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقایان رضایی، جلیلی، قاضی زاده و زاکانی از صحنه رقابت کنار بروند یا همچنان در صحنه انتخابات بمانند، آقای رئیسی بالای 50 درصد آرا را به خود اختصاص می دهد و پیروز انتخابات خواهد شد. اما علاوه بر مشارکت حداکثری، آرای بالای رئیس جمهور پشتوانه ای قوی برای او در حوزه اداره کشور خواهد بود.

سبحانی‌نیا: رایزنی ها برای انصراف جلیلی، زاکانی و قاضی‌زاده ادامه دارد/ رضایی تا آخر در صحنه باقی خواهد ماند/ انتخابات به دور دوم نمی رسد

به گزارش دیده بان ایران؛ انتخابات ریاست جمهوری 28 خرداد برگزار می شود و نظرسنجی های مختلف از پیشتازی سیدابراهیم رئیسی حکایت می کند. با این وجود برخی در جریان اصولگرا معتقدند که نامزدهای اصولگرا باید به نفع رئیسی صحنه را ترک کنند.

حسین سبحانی نیا درباره ارزیابی فضای انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتظار داشتیم با مناظره نامزدها تحرکی در حوزه مشارکت حداکثری و حضور مردم در پای صندوق های رأی به وجود بیاید اما آن انتظار کامل محقق نشد. طبق آخرین نظرسنجی ها آقای رئیسی در بین کاندیداهای موجود هم اکنون پیشتاز است و نسبت به سایر کاندیداها آرای خیلی بالایی هم خواهد داشت.

 

وی درباره احتمال انصراف رضایی، جلیلی، قاضی زاده هاشمی و زاکانی به نفع سیدابراهیم رئیسی اظهار کرد: این نامزدها در جبهه انقلابی و ارزشی تعریفی می شود. آرای آنها هر میزان باشد از سبد پایگاه اجتماعی جریان اصولگرا و انقلابی حاصل شده است. این آرا می تواند تجمیع و در سبد آرای نامزد با اقبال بیشتر مردمی قرار بگیرد و آرای او را تقویت کند.

این فعال اصولگرا تأکید کرد: عقل و منطق حکم می کند که نامزدهای اصولگرا اقدامی انجام ندهند که آرای جبهه اصولگرا و انقلابی پراکنده شود. هر چند ممکن است آقای رضایی تا آخر بماند اما امکان اینکه آقایان زاکانی، جلیلی و قاضی زاده به نفع آقای رئیسی کنار بروند، وجود دارد. گفتگوهایی در حال انجام است و امیدواریم که مباحث به جمع بندی منطقی برسد.

وی درباره این استدلال جلیلی که «می مانم تا اگر انتخابات دو مرحله ای شد من و رئیسی به مرحله دوم برویم» توضیح داد: انتخابات به دور دوم نمی رسد چون نظرسنجی ها این را نشان می دهد که در این سطح از مشارکت، آقای رئیسی بالای 50 درصد رأی دارد و به نظر نمی رسد که خیلی تغییری در این روند حاصل شود.

حسین سبحانی نیا گفت: آقایان رضایی، جلیلی، قاضی زاده و زاکانی از صحنه رقابت کنار بروند یا همچنان در صحنه انتخابات بمانند، آقای رئیسی بالای 50 درصد آرا را به خود اختصاص می دهد و پیروز انتخابات خواهد شد. اما علاوه بر مشارکت حداکثری، آرای بالای رئیس جمهور پشتوانه ای قوی برای او در حوزه اداره کشور خواهد بود./فردانیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر