کد خبر: 11027
A
ناگفته های تقی پور در گفت و گو با "دیده بان ایران" از رابطه با احمدی نژاد، ارسال پارازیت ها تا ماجرای بابک زنجانی :

با احمدی نژاد بر سر بودجه به اختلاف خوردیم / فساد فراگیر اسم رمز فتنه 96 است / نام بردن از فساد دولت احمدی نژاد، پروژه انگلیس است / ما به بابک زنجانی ها نیاز داشتیم

بنده منکر فساد در سیستم اداری و اقتصادی کشور نیستم؛ اما تا جایی که بنده اطلاع دارم برخورد دولت دهم با مفسدان بسیار قاطع و قابل قبول بوده است. ضمنا بنده معتقدم تکثری در بحث فسادهای اقتصادی وجود نداشته است و اینکه می‌گویند: تکثر فسادهای اقتصادی در دوره آقای احمدی‌نژاد فراوان بوده است، یک بزرگنمایی از سوی رسانه‌های معاند غربی ودرجهت همان ژست مثلا" غربی ها است و از سوی سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا MI6پشتیبانی و دامن زده می‌شود.

با احمدی نژاد بر سر بودجه به اختلاف خوردیم / فساد فراگیر اسم رمز فتنه 96 است / نام بردن از فساد دولت احمدی نژاد، پروژه انگلیس است / ما به بابک زنجانی ها نیاز داشتیم

حلقه دانشگاه علم و صنعت، از ابتدای روی کار آمدن دولت احمدی نژاد اکثر پست های اجرایی را در اختیار گرفتند چه آنکه احمدی نژاد تنها به یاران قدیمی خود وفادار می ماند اما دیر نگذشت که بین یاران دولت مهرورز و احمدی نژاد فاصله افتاد. رضا تقی پور آخرین نفر از این حلقه بود او ترجیح داد دیگر بر صندلی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات ننشیند. تقی پور به "دیده بان ایران"می گوید:" هر چقدر به انتهای دوران تصدی بنده بر وزارت ارتباطات نزدیک می‌شدیم، یکسری بحث و اختلاف سلیقه‌های کاری مانند: تخصیص بودجه و مخالفت با ادغام پر رنگ‌تر می‌شد".

رضا تقی‌پور انواری  اکنون عضو و سخنگوی شورای شهر تهران است. او از ۱۳۸۸ تا آذر ۱۳۹۱ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود و پس از آن نیز تا پایان کار دولت دهم مشاور رئیس‌جمهور در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات بود. تقی‌پور پس از برکناری از وزارت در مورد علت آن صحبتی نکرده بود. تقی پور مدرک دکترای علوم پیشرفته مدیریت از دانشگاه بوردو فرانسه مشترک با سازمان مدیریت است همچنین کارشناسی ارشد مهندسی صنایع مدیریت سیستم و بهره‌وری از دانشگاه علم و صنعت ایران را نیز دارا می‌باشد.

مشروح گفت و گوی رضا تقی پور با پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران در ذیل آمده است:

 

آیا از مدیریت محمود احمدی‌نژاد راضی بودید؟

 

تقی پور: من اساسا به سوال‌های سیاسی جواب نداده ام و در تمام ادواری که در جمهوری اسلامی ایران خدمت کردم، نسبت به دیگر دوستان کمترین مصاحبه‌ها و درگیری‌های سیاسی را داشتم. بنده پیش از اینکه وزیر ارتباطات این کشور شوم، بیست و شش سال سابقه خدمت و مدیریت در حوزه‌های مختلف مخابرات داشته‌ام فلذا تلاش کردم دوران وزارتم نیز دوره کار وتلاش وپیشرفت باشد واز درگیریهای سیاسی که بنظر من آفت پیشرفت امور در کشور است دوری کنم.

 

رابطه بنده با آقای احمدی‌نژاد یک رابطه بسیار محترمانه و متقابل بود. در ادامه هر چقدر به انتهای دوران تصدی بنده بر وزارت ارتباطات نزدیک می‌شدیم، یکسری بحث و اختلاف سلیقه‌های کاری مانند: تخصیص بودجه و مخالفت با ادغام پر رنگ‌تر می‌شد. البته بنده در مواردی همچون: برخورد رئیس جمهور با مجلس شورای اسلامی و نوع تصمیم گیری‌ها انتقاداتی به آقای احمدی‌نژاد داشتم و مدیریت ایشان به طور صد در صد مورد تایید من نبود وموارد مخالفت وانتقاد را همان موقع به ایشان می گفتم.

 

آیا جدایی شما از تیم احمدی‌نژاد سیاسی بود؟

 

تقی پور : همان طور که عرض کردم بنده و آقای احمدی‌نژاد مجادله و دعوای سیاسی جدی نداشتیم؛ و موضوعات کاری مانند: بودجه و مخالفت با ادغام... باعث جدایی بنده از دولت دهم شد.

 

*برخورد احمدی‌نژاد در قبال جدایی شما از هیت دولت چطور بود؟

 

تقی پور : هر چند که ایشان موافق جدایی بنده از هیت دولت نبود؛ اما برخوردشان با این موضوع بسیار محترمانه بود. ضمن اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل جدایی بنده از دولت دهم را ادغام وزارتخانه‌ها در آن زمان عنوان نمودند ودیدیم که نشد.

 

*دلیل تکثر فسادهای اقتصادی در دولت‌های نهم و دهم چه بود؟

 

تقی پور :  مقوله فسادهای موردی یا موضعی دردستگاهها یا ادارات ، موضوعی نیست که ما می بایست فی البداهه بصورت گسترده در رسانه‌ها منتشر کنیم اختلاف و دسته بندی درست کنیم بعدهم رنگ سیاسی بگیرد واصل موضوع فراموش شود. تحلیل بنده این است که دشمنان انقلاب اسلامی اگر در سال ۸۸ شعارشان برای شروع وقایعی که پس از انتخابات اتفاق افتاد «تقلب در انتخابات بود» که کلید رمز فتنه 88 بود امروز ژست شان "فسادستیزبودن آنها" مثلا" وشعارشان «فساد فراگیر» است. فساد فراگیر اسم رمز فتنه 96 است. از نظر بنده «فساد فراگیر» پروژه‌ای است که دشمنان انقلاب اسلامی به این شکل تعریف کرده اند تا تفرقه ونفاق رادرجامعه ما زیاد کنند وما را از رشد و پیشرفت بازدارند. راه مبارزه درست با فساد که فکر می کنم همه صددرصد باآن موافقیم این است که اگر کسی مدارک و مستنداتی مبنی بر فساد اقتصادی در اداره‌ای دارد یا مدارکی حمل بر مجرم بودن شخصی دارد، این مدارک را به مراجع نظارتی و قضایی تحویل دهد تا برخوردهای لازم با آن اداره یا شخص توسط مقامات قضایی صورت بگیرد؛ نه اینکه شروع به جنجال آفرینی در رسانه‌ها و افکار عمومی کند آدرس به دشمنان انقلاب بدهد. البته مدیریت فضای عمومی کشور ولزوم مبارزه با فساد وفسادستیزی حتما" لازم است ولی نه به این شکل که فی البداهه برویم اسم یک فرد را به دروغ و افترا دررسانه ها منتشر کنیم آبروی اورا ببریم بعد بگوییم حالا قوه قضائیه رسیدگی کند این گناه بزرگی است ومکتب ما حرمت آبروی افراد را باندازه جان آنها بزرگ شمرده است .

 

بنده منکر فساد در سیستم اداری و اقتصادی کشور نیستم؛ اما تا جایی که بنده اطلاع دارم برخورد دولت دهم با مفسدان بسیار قاطع و قابل قبول بوده است. ضمنا بنده معتقدم تکثری در بحث فسادهای اقتصادی وجود نداشته است و اینکه می‌گویند: تکثر فسادهای اقتصادی در دوره آقای احمدی‌نژاد فراوان بوده است، یک بزرگنمایی از سوی رسانه‌های معاند غربی ودرجهت همان ژست مثلا" غربی ها است و از سوی سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا ( 6 MI) پشتیبانی و دامن زده می‌شود. هدف این اقدام نیز از بین بردن مشروعیت و تضعیف اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

پس در این صورت ماجرای بابک زنجانی و فسادهای مربوط به آن هم رد می‌کنید؟

 

تقی پور : در سال ۹۱ پس از آنکه تحریم‌ها با آن شدت اعمال شد، دولت دو راه برای ادامهٔ راه خود داشت؛ دور زدن تحریم‌ها و عدم فروش نفت کشور؛ اگر دولت فروش نفت خود را متوقف می‌کرد، به طور حتم کشور در عرض مدت کوتاهی ازبین می‌رفت. بنابراین هر چند بنده رفتار و اعمال بابک زنجانی را تایید نمی‌کنم وقطعا" جائمی داشته است که قوه قضائیه رسیدگی می کند، اما در آن روز‌ها موقعیت ایجاب می‌کرد که ایران تحریم‌ها را به وسیله بابک زنجانی ها وامثال او دور بزندطبیعی است مسئولین باید حواسشان جمع باشد کلاه سرشان نرود. در آن دوره ما به بابک زنجانی ها نیاز داشتیم.

 

 

آیا شما در دوران تصدی خود بر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور ایجاد دستگاه‌های فرستنده پارازیت را داده‌اید؟

 

تقی پور : قوانین و وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار واضح و روشن است. چنین موضوعی حتی در حال حاضر هم نمی‌تواند جایگاه و موضوعیتی داشته باشد. در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمانی تحت عنوان «تنظیم مقررات رادیویی» وجود دارد که کارش پایش فرکانس‌ها می‌باشد و در واقع چنین تعبیری که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دستگاه‌های فرستنده پارازیت دارد، صدوهشتاد درجه با وظیفه ذاتی وزارت ارتباطات و فناوری مخالفت دارد وهرگز چنین اقدامی ازسوی وزارت ارتباطات متصور نبوده وامکانپذیرنیست چون ما کاملا" مطابق مقررات اتحادیه جهانی مخابرات عمل می کنیم.

 

*چرا اصولگرایان همواره درحال تاسیس جبهه‌ها، تشکلات جدید و تعویض نام هستند؟

 

تقی پور : این اصطلاحات خیلی مورد قبول من نیست؛ از نظر بنده اصطلاحاتی مانند: اصولگرا و اصلاح طلب، اصطلاحات درستی نیست و آن معنی که در ذهن ما از اصلاح طلب و اصولگرا ثبت شده است یک تعریف خلاف واقع است. هم اصطلاح «اصولگرا» هم «اصلاح طلب» اصطلاحاتی بودند که از فرهنگ‌ها و مکاتب غربی وارد فرهنگ سیاسی ایران شدند.

 

به عنوان مثال: در فرهنگ غرب اصلاح طلبی مفهوم تجدید نظر طلبی دارد. شاید برخی از دوستان اصلاح طلب این تعریف (تجدید نظر طلبی) را قبول نداشته باشند؛ریویزیونیسم با مکتب ما تعارضات جدی دارد. اما‌‌‌ همان طور که گفتم نه واژه اصولگرا و نه واژه اصلاح طلب، با فرهنگ انقلاب اسلامی هیچ سنخیتی ندارد. در ایران اصولگرایی و پایبندی به اصول یعنی پایبندی به اصول اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که مکتب ما یعنی اسلام آن را تعیین کرده است نه آن اصولگرایی به معنی بنیادگرایی که در فرهنگ سیاسی غربی آمده است وعمدا" تبلیغ می کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر