کد خبر: 110499
A

خطیب‌زاده: یک محموله جدید واکسن چینی در هفته جاری وارد کشور خواهد شد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تولید واکسن داخلی نمی‌تواند نیازهای داخلی را تأمین کند و تا زمانی که به‌ نقطه سر به سر برسیم واردات واکسن را برای اعطا به نظام سلامت و مردم ایران که ولی نعمتان همه ما هستند ادامه خواهیم داد.

خطیب‌زاده: یک محموله جدید واکسن چینی در هفته جاری وارد کشور خواهد شد

به گزارش دیده بان ایران؛ خطیب زاده مبنی بر اینکه آیا با ورود به فاز سوم آزمایش بالینی واکسن برکت قرار است واردات واکسن خارجی متوقف شود و آیا خرید جدیدی صورت گرفته است، گفت: وزارت خارجه سابقه درخشان در یاری رساندن به وزارت بهداشت داشته تا جایی که ممکن بوده نیازها مردم را برآورده کند، اقدامات خودش را انجام داده است. یادتان باشد این اقدامات در میان فشارهای حداکثری ایالات متحده و تمامی مضایقی  که وجود داشته بوده است.

وی افزود: هیچ واکسنی یا  کمتر واکسنی وارد ایران شده که وزارت امور خارجه در پیشنهاد، گفت‌وگو و مذاکرات، انتقال پول و آوردن آن نقش نداشته است. ما کمتر صحبت و کمتر در این مورد اطلاع رسانی کردیم به این جهت که نهاد تخصصی آن صحبت کند. هم افراد در دولت و هم در بیرون دولت می‌دانند که شخص وزیر امور خارجه و وزارت خارجه چقدر در این موضوع مبتکرانه و کنشگرانه وارد شده است و تا روزی که دستورالعمل را تغییر بدهند کار  را ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد:  هفته گذشته محموله‌ای از چین وارد شد، این هفته نیز در دستور کار قرار دارد. این روند ادامه پیدا خواهد کرد تا زمانی که دستوالعمل متفاوتی به وزارت خارجه داده شود.خوشحالیم که واکسن مشترک ایران و کوبا وارد چرخه سلامت در ایران شده و مجوزهای لازم را دریافت کرده است این مجوز‌ حداقل در مورد واکسن برکت اخذ شده است که امیدواریم راجع به بقیه واکسن‌ها نیز اخذ شود. فکر می‌کنم همه اینها نمی‌تواند نیازهای داخلی تأمین کند  و تا  زمانی که به‌ نقطه سر به سر برسیم واردات واکسن را برای اعطا به نظام سلامت و مردم ایران که ولی نعمتان همه ما هستند ادامه خواهیم داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر