کد خبر: 110763
A

ارگان معاونت سیاسی سپاه: باید آنقدر «گفتمان مقاومت» را در فضای مجازی تکرار کنیم تا به مطالبه عمومی مردم تبدیل شود/ باید برای تشکیل دولت اسلامی تلاش کنیم

رسانه معاونت سیاسی سپاه نوشت: یکی از کارهایی که به وسیله آن می شود به دولت منتخب کمک کرد، این است که گفتمان مقاومت آن قدر تکرار شود تا به مطالبه عمومی تبدیل شده و باور به حل مشکلات از طریق امریکا و اروپا و بیرون مرزها از بین رفته و باور به تولید داخلی، ما می توانیم و رفع موانع در داخل کشور جایگزین شود.

ارگان معاونت سیاسی  سپاه: باید آنقدر «گفتمان مقاومت» را در فضای مجازی تکرار کنیم تا به مطالبه عمومی مردم تبدیل شود/ باید برای تشکیل دولت اسلامی تلاش کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ نشریه داخلی سپاه با انتشار گزارشی تحت عنوان "فضای مجازی و کمک به دولت منتخب" نوشت:

گاهی در جامعه  موضوعی تبدیل به فرهنگ و باور عمومی می شود به گونه ای که اگر این گفتمان هم غلط باشد، به ندرت می توان آن را از ذهن مردم آن جامعه دور و به فراموشی سپرد. برای نمونه وقتی سیاست های جمعیتی در دهه هفتاد در کشور اجرا شد، به سرعت، گفتمان سازی دو فرزند کافیه! در اذهان مردم جا افتاد و تبدیل به باور عمومی شد و اکنون بعد از گذشت سه دهه این باور از ذهن مردم جدا شدنی نیست.  بنابر آن چه گفته شد، هر چیزی که در اثر تکرار، تبدیل به مطالبه و درخواست عمومی شود، از آن به گفتمان یاد می شود. ایجاد جهت گیری فکری مشخص در موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و...یکی از راهبردهای مهم در فضای مجازی است. تمرکز دولت های دهم و یازدهم بر روی سیاست خارجی و القا این که تمام مشکلات کشور ناشی از تحریم هاست و تنها راه اصلاح وضع موجود، به ثمر رسیدن برجام است، باعث شد گفتمان مذاکره و گره خوردن هر مسئله ای به آن، در جامعه جا بیافتد و گفتمان مقاومت به حاشیه برود. یکی از کارهایی که به وسیله آن می شود به دولت منتخب کمک کرد، این است که گفتمان مقاومت آن قدر تکرار شود تا به مطالبه عمومی تبدیل شده و باور به حل مشکلات از طریق امریکا و اروپا و بیرون مرزها از بین رفته و باور به تولید داخلی، ما می توانیم و رفع موانع در داخل کشور جایگزین شود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ این ارگان رسانه ای مدعی شده است؛ برای گفتمان سازی در مورد تشکیل دولت اسلامی، در فضای مجازی  باید سه مسئله را مورد نظر داشت. اول این که آرمان ها و اهداف نظام جمهوری اسلامی نباید مورد غفلت قرار بگیرند و مهم ترین آرمان نظام اسلامی، همان طور که در بیانیه گام دوم آمده، ایجاد «تمدن اسلامی» است و بحث تمدن نوین اسلامی  وقتی مطرح می شود که انقلاب اسلامی از سطح یک امر سیاسی بالاتر رفته و در نظر دارد پس از تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی، تمدنی جهانی بنیان نهد و با طرح این تمدن، نشان می دهد قصد ندارد از آرمان های خود عقب نشینی کند. برای تحقق این امر لازم است همگام با دولت منتخب نقشی سازنده ایفا نماییم. تبیین دولت بر اساس مدل اسلامی در فضای مجازی می تواند به این مهم کمک شایانی نماید که البته پاسخ منفی مردم به تفکر غرب گرایی نیز مؤبد این مطلب است که مدل غربی دولت، امتحان خود را پس داده و مردم طالب تشکیل دولتی با باورهای اسلامی هستند نه باورهای غربی و لیبرال.

آنچه در مورد تحریم ها مهم به نظر می رسد ، تغییر روش وتغییر جهت گیری امریکا در دشمنی با نظام جمهوری اسلامی است .در نگاه دولت های غربی به خصوص امریکا، به تحریم به عنوان ابزاری برای کنترل رفتار کشورها نگریسته می شود برای همین حتی در طول مذاکرات هسته ای، تحریم ها هم چنان افزایش یافته اند. برای تغییر گفتمان تحریم لازم است جبهه انقلابی تلاش خود را صرف گفتمان سازی باور به حل مشکلات با توجه به نگاه به درون، آن نماید.

 

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر