کد خبر: 112576
A

ذوالنور: زدن به زیر میز مذاکرات و خروج کامل طرف ایرانی از برجام، به نفع کشورمان نیست

مجتبی ذوالنور یکی از مخالفان سرسخت برجام در دوران دولت روحانی بود که ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در صحن مجلس، به همراه سایر هم‌فکرانش، در اعتراض به خروج آمریکا از برجام، پرچم این کشور و برجام را آتش زدند حالا می گوید دولت سیزدهم نباید از برجام خارج شود.

ذوالنور: زدن به زیر میز مذاکرات و خروج کامل طرف ایرانی از برجام، به نفع کشورمان نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ مجتبی ذوالنور نماینده قم و جانشین اسبق نماینده ولی‌فقیه در سپاه، در گفت‌وگویی که با نشریه صبح‌صادق(ارگان مطبوعاتی معاونت سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه) داشته، از عدم خروج ایران از‌ برجام در دولت سیزدهم حمایت کرده است.

او در این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «دولت سیزدهم باید به چه نکاتی در سیاست‌گذاری‌های خویش درباره مذاکرات وین توجه کند؟» گفته که «نکته مهمی که دولت آینده درباره مذاکرات احیای برجام باید به آن توجه کند، آن است که هر نوع اصطلاحا زدن به زیر میز مذاکرات و خروج کامل طرف ایرانی از برجام، در شرایط فعلی صحیح و به نفع کشورمان نیست».

این نماینده نزدیک به جبهه پایداری تاکید کرده که «طرف ایرانی، طی شش سال اخیر به تعهدات برجامی خویش به صورت کامل عمل کرده و هزینه برجام را پرداخته است. این در حالی است که طرف غربی با بدعهدی و در مورد آمریکا با خروج از برجام، باعث شده که مردم ایران به حقوق قانونی خویش در این توافق نامه دست نیابند».

او که از پیشگامان آتش‌زدن برجام در صحن مجلس بود، افزوده: «دولت سیزدهم، در شرایط فعلی باید تلاش کند تا طرف غربی برجام به تعهدات خویش و قول‌هایی که در راستای عادی‌سازی رابطه اقتصادی ایران با جهان داده است، عمل کند؛ چرا که خواسته مسئولان و مردم ایران، کاملا به‌حق بوده و ما خواهان یک رابطه بانکی و مالی عادی با جهان هستیم تا بتوانیم به عنوان کشوری عادی با همگان تبادلات اقتصادی داشته باشیم. خواسته‌ای که ابدا زیاده‌خواهانه نبوده و نیست».

ذوالنور یکی از مخالفان سرسخت برجام در دوران دولت روحانی بود که ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در صحن مجلس، به همراه سایر هم‌فکرانش، در اعتراض به خروج آمریکا از برجام، پرچم این کشور و برجام را آتش زدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر