کد خبر: 113386
A

نماینده مجلس: سختی‌های طلاب را باید به مردم بگویید

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه و سختی‌هایی که طلاب در مسیر کسب علم تحمل می‌کنند برای عموم مردم تبیین شود .

نماینده مجلس: سختی‌های طلاب را باید به مردم بگویید

به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالکریم جمیری در حاشیه بازدید از از پروژه‌های عمرانی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه‌های علمیه اظهار کرد: نقطه آغازین همه افتخارات امروز در جهان اسلام، به ویژه این نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر ایمان و اعتقاد مردم شکل پیدا کرده، حوزه‌های علمیه بوده‌اند.  

وی ادامه داد: امروز نظام اسلامی و اسلام عزیز در عالم نقش آفرینی می‌کند و تاثیرگذاری دارد، این نظام برخواسته از فرهنگی دینی و اعتقادی که حوزه‌های علمیه مروج آن بوده‌اند امروز بر دل‌ها حکومت می‌کند و نقش خود را در معادلات بین المللی در منطقه و فرا منطقه ایفا می‌کند.  

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امام عزیز ما در همین حوزه‌ها پرورش پیدا کرده اند و همواره این علما بوده اند که از اسلام عزیز حفاظت کرده اند و به نسل‌های بعد رسانده اند.  

جمیری با اشاره به تأثیرگذاری علما و روحانیون برجسته استان بوشهر در طول تاریخ معاصر بیان کرد: در استان ما حوزه‌های علمیه سابقه طولانی دارند، ولی از زمان ورود آیت الله صفایی بوشهری کارهای تأثیرگذاری در باب توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه صورت گرفته است. به همان نسبت هم که حوزه‌های علمیه برادران تشکیل شده و طلابی در سطوح عالیه تربیت شده‌اند حوزه‌های علمیه خواهران هم گسترش پیدا کرده اند و نقش آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای مرتفع شدن مشکلات و تسهیل فعالیت‌های حوزه علمیه هر آنچه که در توان داریم انجام خواهیم داد، خاطرنشان کرد: باید نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه و سختی‌هایی که طلاب در مسیر کسب علم تحمل می‌کنند برای عموم مردم تبیین شود و همگان از نقش آفرینی و تأثیرگذاری خواهران و برادران طلبه مطلع شوند.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صنایع استان برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه‌های علمیه در سطح استان مشارکت کنند.

جمیری گفت: با تمام وجود می‌دانم که کار حوزه‌های علمیه ضرورت دارد و برای مرتفع شدن مشکلات آن‌ها تلاش خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر