کد خبر: 113472
A

طرح ضداینترنت مجلس انقلابی رای آورد

پس از دو روز که اخباری مبنی بر خارج شدن طرح صیانت از‌ حقوق‌ کاربران فضای مجازی از دستور کار مجلس، این طرح امروز به صحن مجلس آمد و با فشار نمایندگان عضو جبهه پایداری برای ارجاع به کمیسیون فرهنگی تصویب شد.

طرح ضداینترنت مجلس انقلابی رای آورد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پس از دو روز که اخباری مبنی بر خارج شدن طرح صیانت از‌ حقوق‌ کاربران فضای مجازی از دستور کار مجلس، این طرح امروز به صحن مجلس آمد.

با آغاز‌ تنفس ۳۰ دقیقه‌ای از ساعت ۱۰:۲۰ انتظار می‌رفت که ساعت ۱۰:۵۰ جلسه مجلس آغاز شود ولی تا حدود ۱۱:۳۰ آغاز نشد.

برخی رسانه‌ها مانند نوشتند که دلیل طول کشیدن تنفس، جلسه غیرعلنی برای‌ بررسی طرح موسوم به صیانت بوده است.

بعد از‌ علنی شدن مجلس، مخالف و موافق اصل ۸۵ شدن این طرح آغاز شد که در نهایت با 121 رای موافق این طرح رای آورد.

بنابر گزارش سایت دیده بان ایران؛ گفتنی است با این اتفاق برای رسیدگی به طرح، لازم نیست که به صحن بیاید و آنجا بررسی شود، بلکه نمایندگان حق رای خود را به اعضای کمیسیون فرهنگی تفویض می‌کنند و طرح در کمیسیون ‌فرهنگی بررسی و تصویب می‌شود. رئیس کمیسیون فرهنگی، مرتضی آقاتهرانی از اعضای ارشد جبهه پایداری است.

اصل ۸۵ چیست؟

براساس اصل ۸۵، مجلس در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را به کمیسیون‌های داخلی تفویض کند. در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌کند به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شوند.

به نظر می‌رسد مجلسی‌ها از اعتراض و واکنش کاربران و کارشناسان نسبت به این طرح اطلاع دارند و به دنبال تصویب این طرح از طریق اصل ۸۵ هستند.

در واقع با واگذری این موضوع به کمیسیون فرهنگی مجلس ۵۰ نفر برای موضوعی تصمیم‌گیری کنند که زندگی چندین میلیون نفر از جمعیت کشور به آن وابسته است و هر اتفاقی در این حوزه بخش زیادی از کسب‌وکارها را متاثر می‌کند./ سایت دیده بان ایران

بیشتر بخوانید: نسخه نهایی طرح مجلس انقلابی برای ایجادمحدودیت در اینترنت و پیام رسان ها/ فروش فیلتر شکن ممنوع/ کنترل فضای مجازی در اختیار نیروهای نظامی خواهد بود

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس انقلابی اطمینان داد: اینستاگرام بلافاصله فیلتر نمی شود بلکه به مرور زمان و در بازه زمانی انجام می شود

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر