کد خبر: 113478
A
دیده بان ایران:

جبهه پایداری علیه قالیباف/ کلید شهرداری تهران در دستان «الیاس» است/ پسرِ قالیباف جز کارچاق‌کن ترین آقازاده های کشور است

کانال تلگرامی نزدیک به جبهه پایداری مدعی شد: گفته می شود جلسه مبسوطی میان مازیار حسینی و الیاس قالیباف برگزار شده و گلوگاه های اساسی شهرداری تهران تعیین گردیده و قرار شده تنها با نظر الیاس قالیباف افراد مختلف در این جایگاه ها قرار گیرند و بر همین اساس رییس مجلس به دنبال ریاست مازیار حسینی بر شهرداری تهران است.

جبهه پایداری علیه قالیباف/ کلید شهرداری تهران در دستان «الیاس» است/ پسرِ قالیباف جز کارچاق‌کن ترین آقازاده های کشور است

به گزارش دیده بان ایران؛ یک کانال تلگرامی نزدیک به جبهه پایداری که طی هفته های اخیر با انتشار مطالب گسترده نسبت به اعمال قدرت محمدباقر قالیباف در تعیین شهردار تهران هشدار داده بود درباره حمایت اخیر رئیس مجلس انقلابلی یازدهم از مازیار حسینی نوشت: 

چهار گزینه جدی شهرداری تهران طی روزهای اخیر رایزنی های گسترده ای را برای در اختیار گرفتن کلید بهشت آغاز کردند. ولی محافل خبری شانس مازیار حسینی را بیش از بقیه می دانند زیرا رابطه خوبی با الیاس قالیباف آقازاده محمدباقر قالیباف دارد و توانسته در جلسات رایزنی خود نظر الیاس را جلب کند.

گفته می شود جلسه مبسوطی میان مازیار حسینی و الیاس قالیباف برگزار شده و گلوگاه های اساسی شهرداری تهران تعیین گردیده و قرار شده تنها با نظر الیاس قالیباف افراد مختلف در این جایگاه ها قرار گیرند و بر همین اساس رییس مجلس به دنبال ریاست مازیار حسینی بر شهرداری تهران است.

کانال اخبار فوق محرمانه در ادامه مطلب خود می نویسد: گفته می شود تامین نظر الیاس قالیباف برای شهرداری تهران مهم تر از نظرات ۲۱عضو شورای شهر تهران است! اداره کلی از دستگاه اطلاعاتی که بر روی آقازاده های مسئولین کار کی کند اخیرا گزارشی از فرزندان مسئولین تهیه کرده که نشان می دهد الیاس قالیباف جز کارچاق‌کن ترین آقازاده ها بوده که فعالیت های گسترده ای را با استفاده از رانت پدر خود دارد.

به گزارش دیده بان ایران: با علنی شدن حمایت محمدباقر قالیباف از مازیار حسینی بدنه اصلی حمایتی او در شورا آشکار شده است. علی اصغرقائمی، جعفرتشکری هاشمی، محمدآقامیری و ناصرامانی بدنه اصلی رای حسینی در شورای شهر هستند که این روز‌ها به جد برای نشاندن او بر کرسی بهشت تلاش می‌کنند.

جریان انقلابی داخل شورا نسبت به تکنوکرات بودن مازیار حسینی حساسیت بالایی دارند، اما فشار قالیباف بر اعضا شورا باعث بروز اختلاف زیادی شده است.

 

مازیار حسینی کیست ؟


مازیار حسینی؛ متولد ۱۳۴۹ در تهران دارای مدرک دکترای تخصصی در رشته مهندسی عمران گرایش مهندسی سازه و زلزله است. حسینی که این روزها از حمایت همه جانبه محمدباقر قالیباف برای رسیدن به کرسی شهرداری تهران بهره می برد از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ سمت معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران را بر عهده داشت. در واقع برخی طرح های عمرانی از جمله خدمات او در این مقطع بوده است. در بازخوانی این طرح های عمرانی عموما اشتباهات رویکردی و عملکردی شهر محسوب می شوند، ایرادات اساسی در ورود و خروجی های اتوبان امام علی و تحمیل ترافیک سنگین به بازوی شرقی شهر تهران از طریق این اتوبان، نمایشی بودن پروژه دریاچه شهدای خلیج فارس آن هم در ایام خشکسالی کشور و هزینه گزافی که برای تامین آب این دریاچه می شود یا تونل نیاش که از نظر موقعیت مکانی و جایابی محل انتقاد متخصصان حوزه شهری است از انتقاداتی اساسی است که رزومه حسینی را به عنوان یک مدیر عمرانی زیر سوال می برد و به مردی با عملکرد پروژه های نمایشی محکوم می کند.

 

منتقدان حسینی بر این باورند که بسیاری طرح های او در زمان حضورش در شهرداری تهران نه تنها اثرگذار نبوده بلکه مشکلات را نیز دو چندان کرده است. برای مثال پل صدر که تاثیری بر ترافیک تهران ندارد.

 

پروژه طبقاتی پل صدر با هدف بهبود تردد و کاهش بار ترافیک منطقه شمال و شمال شرق تهران احداث شد، این درحالی است که اگر روزانه به ویژه در زمان اوج ترافیک گذری به محدوده اتوبان و پل صدر داشته باشید، با حجم بالای خودرو و ترافیک سنگین در این دو مسیر(پل طبقاتی) مواجه خواهید شد که نشانه ناکارآمدی پروژه در تحقق هدف اصلی آن که همانا کاهش بار ترافیکی و تسهیل تردد خودروها در این مسیر بوده است. ۱۳۰۰ میلیارد تومان از پول مردم برای ساخت این پل به عنوان یکی گرانترین پروژه های شهری، بدون هیچ توجیه علمی هزینه شده است.

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر