کد خبر: 113501
A

نشریه سپاه: لازمه استقرار ولایت پذیرش «مردم» است

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: در واقعه غدیر خم، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام از مردم می‌خواهند که تک‌تک با امیرالمؤمنین بیعت کنند و به‌نوعی لازمه استقرار ولایت را پذیرش مردم معرفی می‌کنند. رهبر معظم انقلاب در این زمینه می‌فرمایند: «بزرگ‌ترین مظهر دخالت مردم در امور حکومت، غدیر است. خود غدیر این را به ما آموخت و برای هم

نشریه سپاه: لازمه استقرار ولایت پذیرش «مردم» است

به گزارش دیده بان ایران؛ نشریه اخبار داخلی سپاه با اشاره به مسئله ولایت و عیدغدیر نوشت: ارزش‌ها معیار حکومت هستند؛ در غدیر پیامبر عظیم‌الشأن اسلام کسی را به‌عنوان ولی و سرپرست جامعه برمی‌گزیند که مؤمن‌ترین افراد، باتقواترین و پرهیزکارترین مردم است؛ از کودکی هیچ‌کس خطایی از امیرالمؤمنین ندیده است و در کمال زهد و خداترسی، شجاع‌ترین افراد است. انتصاب چنین فردی به‌عنوان رهبر جامعه اسلامی این پیام را دارد که در منطق اسلام، باید کسانی در رأس امور قرار بگیرند که بیش از سایرین متخلق به اخلاق اسلامی باشند.

پیوند سیاست و دیانت؛ این موضوع در اندیشه سیاسی امامین انقلاب بسیار برجسته است و یکی از مهم‌ترین پایه‌های فلسفی نظریه ولایت‌فقیه است. نزول آیه شریفه «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ» و همچنین «اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی» بیانگر آن است که شرط اکمال دین و اتمام نعمت هدایت الهی، مسئله ولایت و حکمرانی جامعه اسلامی است.

در واقعه غدیر خم، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام از مردم می‌خواهند که تک‌تک با امیرالمؤمنین بیعت کنند و به‌نوعی لازمه استقرار ولایت را پذیرش مردم معرفی می‌کنند. رهبر معظم انقلاب در این زمینه می‌فرمایند: «بزرگ‌ترین مظهر دخالت مردم در امور حکومت، غدیر است. خود غدیر این را به ما آموخت و برای همین عید غدیر، عید ولایت است، عید سیاست است، عید دخالت مردم در امر حکومت است، عید آحاد ملت و امت اسلامی است».

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر