کد خبر: 113847
A

محمد توسلی، اولین شهردار تهران پس از انقلاب: شورای شهر ششم تهران؛ از انتخاب شهرداری حُسن سابقه ندارد خودداری کنند

اگر شهردار منتخب شورای شهر ششم توانمندی و حسن سابقه ای نداشته باشد و نتواند به مطالبات مردمی از جمله تامین رفاه و محیط زیست سالم شهروندان پاسخ دهد، انباشت نارضایتی‌ها پیامد های سنگینی خواهد داشت که در راستای منافع ملی نیست.

محمد توسلی، اولین شهردار تهران پس از انقلاب: شورای شهر ششم تهران؛ از  انتخاب شهرداری حُسن سابقه ندارد خودداری کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اولین شهردار تهران پس از انقلاب تاکید کرد: با توجه به نارضایتی شهروندان در عرصه های مختلف، اگر شهردار منتخب شورای شهر ششم توانمندی و حسن سابقه ای نداشته باشد و نتواند به مطالبات مردمی از جمله تامین رفاه و محیط زیست سالم شهروندان پاسخ دهد، انباشت نارضایتی‌ها پیامد های سنگینی خواهد داشت که در راستای منافع ملی نیست.

محمد توسلی اولین شهردار تهران پس از انقلاب، با اشاره به کاهش اعتماد عمومی به دلیل فسادها، گفت:

ساختار اقتدارگرای مدیریت شهری و همچنین ساختار تمرکزگرای مدیریت کشور عامل اصلی فسادها و کاهش اعتماد مردم بوده است. به همین علت میزان مشارکت مردم در انتخابات شورای ششم کاهش چشمگیری داشته و به حدود ۲۵ تا ۳۰ در صد آرای انتخابات شورای دوره قبل نازل شده است.

در چنین شرایطی با توجه به بدهی های بسیار سنگین شهرداری تهران که از مدیریت ۱۲ ساله دوره گذشته بر مدیریت شهر تهران تحمیل شده و چالش های سنگین مدیریتی پیش‌رو، ضروری است شورای شهر ششم شهردار توانمند و پاکدستی را انتخاب کند تا بتواند به تدریج ضمن پاسخگویی به مطالبات شهروندان مسایل مالی شهرداری را با سلامت مدیریت کند.

این فعال سیاسی با اشاره به برخی اخبار که از خیز یک جریان متهم به فساد – متهم در پرونده هلدینگ یاس و املاک نجومی- برای حضور در شهرداری حکایت دارد، گفت: با توجه به شرایط بحرانی مدیریت شهر تهران و چالش های مالی مدیریت های گذشته که متاسفانه به رغم اطلاع رسانی های شورای پنجم تاکنون رسیدگی نشده است؛ اگر اعضای منتخب شورای ششم مجددا چنین افرادی را برای مدیریت شهر تهران انتخاب کنند و همان روند گذشته ادامه پیدا کند، همواره باید در قبال شهروندان تهران پاسخگو باشند.

علاوه بر اعضای شورای پنجم که اطلاعات دقیقی از پرونده های گذشته در اختیار دارند، رسانه ها، شورایاری‌ها و نهادهای مدنی و… می توانند با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از چنین روندی پیش‌گیری کنند.

با توجه به نارضایتی شهروندان در عرصه های مختلف، اگر شهردار منتخب شورای شهر ششم توانمندی و حسن سابقه ای نداشته باشد و نتواند به مطالبات مردمی از جمله تامین رفاه و محیط زیست سالم شهروندان پاسخ دهد، انباشت نارضایتی‌ها پیامد های سنگینی خواهد داشت که در راستای منافع ملی نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر