کد خبر: 114493
A

آیت‌الله خامنه‌ای: واکسن از راه واردات و تولید داخل و به هر شکل ممکن برای همه مردم تأمین شود/نگذارید مجالس حسینی مایه طعنه مخالفان و دشمنان شود

رهبر انقلاب در سخنانی با اشاره به طغیان بیماری کرونا، این مسئله را مسئله اول و فوری کشور خواندند و در خصوص انجام قاطع وظایف و تصمیم‌ها برای مقابله با بیماری، توصیه‌ها و نکات مهمی خطاب به مسئولان و مردم بیان کردند.

آیت‌الله خامنه‌ای: واکسن از راه واردات و تولید داخل و به هر شکل ممکن برای همه مردم تأمین شود/نگذارید مجالس حسینی مایه طعنه مخالفان و دشمنان شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در سخنانی با اشاره به طغیان بیماری کرونا، این مسئله را مسئله اول و فوری کشور خواندند و در خصوص انجام قاطع وظایف و تصمیم‌ها برای مقابله با بیماری، توصیه‌ها و نکات مهمی خطاب به مسئولان و مردم بیان کردند.

مشروح این سخنان منتشر خواهد شد.

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب امروز در در سخنانی تلویزیونی درباره وضعیت بیماری کرونا در کشور، آن را مسئله اول و فوری کشور خواندند.

ایشان در این سخنان گفته‌اند که

جان‌‌باختن بیش از ۵۰۰ تن در یک روز و داغدار شدن خانواده‌هایشان و همچنین ابتلاء دهها هزار نفر به بیماری و مشکلات درمانی آنها حقیقتاً بسیار دردناک است و دل هر مسلمان و هم‌میهنی از این واقعه آتش می‌گیرد، بنابراین برای مقابله با این وضع وظایفی داریم.

خستگی شدید کادر درمان و فشارهای جسمی و روحی وارد به آنها نگرانی بزرگی است. از صمیم قلب از پزشکان، پرستاران و مجموعه‌های درمانی که واقعاً در حال جهاد هستند، تشکر می‌کنم اگرچه تشکر اصلی از آنِ خداوند شاکر و علیم است.

دولت و بیمه‌ها کمک کنند تا بیماریابی و آزمایش‌های تشخیص به صورت رایگان و وسیع در اختیار همه مردم قرار بگیرد.

خوشبختانه با تولید واکسن در داخل مسیر واردات خارجی آن نیز هموار شد، در حالی که تا قبل از آن با وجود پرداخت بهای واکسن، فروشندگان خارجی بدعهدی می‌کردند.

واکسن چه از راه واردات و چه با تولید داخلی باید با تلاش مضاعف و به هر شکل ممکن تأمین شود و در اختیار همه مردم قرار بگیرد.

با وجود کمبود یا نبود دارو در داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها، گفته می‌شود همان داروها در بازار آزاد با قیمت چند برابری فروخته می‌شود که این نشان‌دهنده مشکل در شبکه توزیع است و این مشکل باید حل شود.

تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی مسئله‌ای تخصصی و نیازمند بررسی در ستاد ملی کرونا است و مسئولین به هر نتیجه‌ای رسیدند بدون ملاحظه و قاطع به آن عمل کنند.

مردم عزیز با همان حساسیت ماه‌های اول، شیوه‌نامه‌ها را به‌طور کامل رعایت کنند تا جان و سلامتی خودشان و دیگران به خطر نیفتد.

ملت و کشور به این مجالس (عزاداری‌های ماه محرم) با برکت احتیاج دارد اما در برگزاری آنها باید شیوه‌نامه‌ها با کمال دقت و شدت مراعات شود. برگزارکنندگان جلسات و آحاد شرکت‌کنندگان ضوابط و فاصله‌ها را رعایت کنند.

نگذارید مجالس حسینی موجب شیوع بیماری و مایه طعنه مخالفان و دشمنان شود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر