کد خبر: 114508
A

وزیر پیشنهادی اطلاعات کیست؟/از شاگردی درس خارج فقه آیت الله خامنه ای تا حضور در دفتر رهبر+سوابق

در سوابق تحصیلی وزیر پیشنهادی اطلاعات در دولت سیزدهم؛ می توان به حضور در درس خارج فقه رهبرانقلاب اشاره کرد. حجت الاسلام خطیب بعدها در بیت آیت الله خامنه ای مسئولیت های اطلاعاتی و حفاظتی را بر عهده گرفت . مهم ترین ویژگی وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی؛ نزدیکی و ارتباط با اعضا و چهره های بیت رهبری است

 وزیر پیشنهادی اطلاعات کیست؟/از  شاگردی درس خارج فقه آیت الله خامنه ای  تا حضور در دفتر رهبر+سوابق

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام خطیب به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات معرفی شد. سید اسماعیل خطیب متولد سال ۱۳۴۰  در مشهد است. در سوابق وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم می توان حضور در اطلاعات عملیات سپاه از سال ۱۳۵۹ و فعالیت در آن سازمان اشاره کرد. نکته دیگری که در کارنامه تحصیلی خطیب به چشم می خورد شاگردی او در درس خارج فقه رهبرانقلاب است. 

حجت الاسلام خطیب بعدها در بیت آیت الله خامنه ای مسئولیت های اطلاعاتی و حفاظتی را بر عهده داشته و مهم ترین ویژگی وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی؛نزدیکی او به اعضای بیت رهبری است.

 خطیب به مدت ۸ سال و از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ به عنوان رئیس حافظت اطلاعات قوه قضائیه فعالیت کردودر سال ۹۸  جای خود را حجت الاسلام عبدالهی داد .

در همان سال حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی- رئیس آستان قدس رضوی طی حکمی ایشان را به عنوان مشاور عالی و رئیس حراست آستان قدس منصوب کرده بود.

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر