کد خبر: 11452
A
رئیس مرکز پژوهش های مجلس:

اجلاس آتی بین‌المجالس اسلامی ندای وحدت کشورهای مسلمان را به گوش جهان می‌رساند

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای اسلامی با همگرایی و تعامل باید در مسیر وحدت و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی گام بردارند، گفت: اجلاس آتی بین‌المجالس اسلامی ندای وحدت کشورهای مسلمان را به گوش جهان می‌رساند.


اجلاس آتی بین‌المجالس اسلامی ندای وحدت کشورهای مسلمان را به گوش جهان می‌رساند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛  امروز -چهارشنبه- در نشستی مشترک با «ایساکا سیدیبه» رییس مجلس ملی جمهوری مالی با بیان این مطلب افزود:جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی نیز تمام تلاش‌ خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این دور از اجلاس به کار خواهند گرفت.
جلالی در این نشست که با حضور «بوبکه گورو دیال» سفیر جمهوری مالی در تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت و لزوم تقویت روابط دیپلماسی پارلمانی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مالی، تصریح کرد: تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی به تقویت سطح دیپلماسی پارلمانی و مناسبات دو کشور منجر خواهد شد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به تشکیل گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالی، گفت: تشکیل گروه دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور اقدام مثبتی است که به ارتقا روابط پارلمانی دو جانبه و گسترش همکاری‌های فیمابین منتهی خواهد شد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با مالی با اشاره به برگزاری دور بعدی اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در کشور مالی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری و هماهنگی کشورهای عضو اتحادیه بین المجالس اسلامی این اجلاس در بالاترین سطح خود برگزار شود و نتایج مثبتی را برای کشورهای اسلامی به همراه داشته باشد.
وی افزود: با تلاش‌های ارزنده‌ای که در دبیرخانه اتحادیه بین‌المجالس اسلامی صورت گرفته است بسیار امیدواریم که دور بعدی اجلاس به خوبی برگزار شود.
عضو کمیته اجرایی بین المجالس اسلامی با بیان اینکه این اتحادیه برای تشریک مساعی کشورهای اسلامی مفید خواهد بود، گفت: زحمات بسیاری جهت تاسیس و تقویت اتحادیه بین المجالس اسلامی کشیده شده است و امیدواریم تا این روند رو به رشد همچنان ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به اقدامات تروریستی در منطقه و اقدامات جنایتکارانه آنها، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در جهت تقویت روابط بین کشورهای مسلمان و ایجاد همگرایی در تقابل با رشد تروریسم در منطقه و جهان استفاده کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جهان اسلام باید به دنبال وحدت و همگرایی حول محور اسلام باشد، توضیح داد: متاسفانه به دلیل دسیسه‌های دشمنان، امروز کشورهای مسلمان با مشکلاتی همچون تفرقه، طائفه گرایی و بروز و ظهور گروه‌های افراطی روبرو هستند که باید برای رفع این مسائل از طریق برگزاری نشست‌هایی همچون اتحادیه بین المجالس اسلامی، تصمیمات عاجلی اتخاذ شود.
وی با اشاره به جایگاه ارزنده کشور مالی در بین کشورهای جهان اسلام، تصریح کرد: کشور مالی از موقعیت خوبی که در بین کشورهای اسلامی برخوردار است و با موقعیتی که از برگزاری نشست اتحادیه بین المجالس اسلامی به دست خواهد آورد می‌تواند نقشی موثر در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه و جهان اسلام ایفا کند.
جلالی یادآور شد: با حلم و بردباری که در کشور مالی و مسئولان این کشور دیده‌ایم اطمینان دارم که برگزاری اجلاس آتی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در مسیر وحدت بین کشورهای اسلامی خواهد شود.

**ایران تلاش‌های ثمربخشی در برقراری صلح در منطقه وجهان انجام داده است
«ایساکا سیدیبه» رئیس مجلس ملی جمهوری مالی نیز در این نشست با ابراز تاسف و تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به ملت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران، گفت: روابط خوب میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مالی و گسترش روابط پارلمانی گامی مثبت در تقویت و تحیکم مناسبات دوجانبه است.
وی با اشاره به برگزاری دور آتی اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در جمهوری مالی، تصریح کرد: حضور و مشارکت تمامی اعضای این اتحادیه در ارتقا سطح اجلاس و تقویت روابط بین کشورهای اسلامی مفید خواهد بود.
سیدیبه با اشاره به جایگاه ایران در بین کشورهای اسلامی به ویژه در اتحادیه بین‌المجالس اسلامی، تصریح کرد: ایران کشوربزرگی است و تلاش‌های ثمربخشی در برقراری صلح در منطقه وجهان انجام داده است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های اعمال شده به خوبی توانست تا با راهکارهایی اساسی به کار خود ادامه دهد.
به گزارش خانه ملت، «ایساکا سیدیبه» رئیس مجلس ملی جمهوری مالی در پایان با تاکید براینکه جمهوری مالی به توسعه مناسبات دوجانبه به ویژه در حوزه پارلمانی با ایران امیدوار است، تاکید کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در سطح بالایی برگزار شود.
به گزارش ایرنا، «ایساکا سیدیبه» رئیس مجلس ملی جمهوری مالی امروز در تهران علاوه بر دیدار با «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی وگفت و گو درباره توسعه روابط پارلمانی دو کشور با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز دیدار و در مورد راه های مبارزه با دو تروریسم در منطقه و همچنین توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی دو کشور تبادل نظر کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر