کد خبر: 115029
A
درگفت وگو با دیده بان ایران مطرح شد؛

جلالی زاده: طالبان هم تغییر کرده اند، همانطور که امثال حجاریان و ...در طول این چند سال پس از انقلاب عوض شدند

جلالی زاده عضو حزب اتحادملت: ابراهیم رییسی با این پیامی که درباره افغانستان منتشر کرد تلویحاً تحولات در افغانستان را تایید کرد اما شاید حاکمیت منتظر است تا ببیند سرانجام این ماجراها به کجا خواهد رسید


جلالی زاده: طالبان هم تغییر کرده اند، همانطور که امثال حجاریان و ...در طول این چند سال پس از انقلاب عوض شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ظرف یک ماه گذشته؛ طالبان توانسته علاوه بر پایتخت تمام افغانستان را تحت کنترل خود درآورده است. 

جلال جلالی زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره تحولات اخیر در افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان در این کشور به دیده بان ایران گفت: ما ایرانی ها متاسفانه یک مشکلی که داریم این است که فکر می کنیم اگر یک نفر در یک مقطعی اشتباه کرد باید تا آخر عمر او را سرزنش کنیم و تا ابد این فرد را متهم کرده و از خودمان برانیم. نمونه عینی هم اگر بخواهم مثال بزنم آقای حجاریان است که بگوییم چون ایشان زمانی در وزارت اطلاعات بودند دیگر نباید به این فرد اعتماد کرد. داستام طالبان هم همین است. این گروه بیست سال قبل اقداماتی را مرتکب شده اند که قابل تایید نیست. اما گذشت روزگار باعث شده تا طالبان تغییر پیدا کنند. البته طالبان هنوز وارد قدرت نشده که بشود درباره عملکرد آنها قضاوت کرد.

عضو حزب اتحادملت در پاسخ به این سوال که اگر طالبان تغییر کرده اند چرا مردم دارند هر طور شده از این کشور فرار می کنند هم گفت: خب هیچ گروهی در هیچ جامعه ای از اقبال اکثریت مطلق برخوردار نبودند. به هر ترتیب هستند کسانی که طی این سالها مخالف طالبان بودند و حالا از قدرت گرفتن طالبان واهمه دارند و طبیعی است که از کشور خارج شوند.

جلالی زاده درباره واکنش دولت ایران به قدرت گیری طالبان در کابل هم تصریح کرد: به نظر بنده آقای رییسی با این پیامی که منتشر کرد تلویحاً تحولات در افغانستان را تایید کرد اما شاید حاکمیت منتظر است تا ببیند سرانجام این ماجراها به کجا خواهد رسید و تصمیم دارد شتابزده اقدامی نکند./ سایت دیده بان ایران 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر