کد خبر: 115212
A

عنابستانی: امیر عبدالهیان با ظریف و لاریجانی همکاری کرده و این ما را نگران می کند

عنابستانی در مخالفت با وزیر خارجه پیشنهادی گفت: امیر عبدالهیان یک دیپلمات مجرب و انقلابی است

عنابستانی: امیر عبدالهیان با ظریف و لاریجانی همکاری کرده و این ما را نگران می کند

به گزارش دیده بان ایران؛ عنابستانی در مخالفت با وزیر خارجه پیشنهادی گفت: امیر عبدالهیان یک دیپلمات مجرب و انقلابی است.

به دلیل اهمیتی که اجرای سیاست های نظام دارد و اشکالات شدید در دوره قبل، من نگران هستم . امیر عبدالهیان با ظریف و لاریجانی همکاری کرده و این ما را نگران می کند. سختی شرایط کشور و موضوع برجام باعث نگرانی من می شود، برای رفع این نگرانی برنامه او را چندین بار خواندم ماحصل این مطالعات بخش زیادی از نگرانی هایم را حل کرد اما از این فرصت برای چند سوال و تاکید، استفاده می کنم.

سیاست خارجی ما در برخی دوره ها معطوف و مرعوب غرب بوده و این باعث بی اعتمادی به ما، در شرق شده است، وزیر پیشنهادی مشخص کند برنامه عملیاتی او برای این چالش چیست؟

در رابطه با کشورهای همسایه مشخص است فرصت سوزی صورت گرفته و راه شکستن تحریم ها را فراموش کرده ایم در حوزه کشورهای اسلامی هم شرایط خوبی نداریم، معتقدم آقای امیر عبداللهیان باید دقیق توضیح بدهند سیاست متوازن برای این موضوع چیست؟

ظرفیت دستگاه دیپلماسی کشور در خدمت توسعه نیست و باید به توسعه وضعیت کشور و مردم منجر شود. من پیشنهاد کردم یک اقتصاد دان را در وزارت خارجه انتخاب کنند

هشت سال گذشت و دیپلماسی ما منجر به بهبود وضعیت اقتصادی نشد. آقای امیر عبدالهیان در رابطه با برنامه خود برای توسعه دیپلماسی خارجی توضیح بدهند.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر