کد خبر: 116542
A
در گفت وگو با دیده بان ایران مطرح شد؛

کنعانی مقدم: آقای صوفی باید در دادگاه ثابت کند که " رهبری هم از پس اقدامات سپاه بر نمی‌آید"/ تمام اقدامات اقتصادی سپاه با مجوز انجام می‌شود

فعال سیاسی اصولگرا گفت: تمام اقدامات اقتصادی که سپاه انجام می‌دهد، با کسب مجوز است. بدون مجوز هیچکس حق فعالیت در کشور را ندارد. اگر سپاه بدون اخذ مجوز فعالیتی کرده باشد، باید پاسخگو باشد.

کنعانی مقدم: آقای صوفی باید در دادگاه ثابت کند که " رهبری هم از پس اقدامات سپاه بر نمی‌آید"/ تمام اقدامات اقتصادی سپاه با مجوز انجام می‌شود

حسین کنعانی مقدم، دبیر سیاسی جبهه ایستادگی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران، در خصوص اولین مصاحبه زنده تلویزیونی ابراهیم رئیسی اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد با سفرهای استانی که داشتند عملا از نزدیک شاهد مشکلات و مسائل کشور بودند و به‌صورت میدانی وارد حل مسائل از نزدیک شدند. با مردم بحثی که مطرح کردند یکی اینکه امید دادند که مسائل کشور حل خواهد شد. ایشان قول دادند که همه تلاششان را خواهند کرد که هم در مسائل اقتصادی هم کرونا اقدامات گسترده‌ای را انجام دهند. ایشان سعی کردند که با صداقت با مردم بحث کنند و به اصطلاح اعتماد عمومی را نسبت به نظام افزایش بدهند که توصیه رهبری هم بر همین اساس است. البته ساختار اجرایی کشور نیازمند به این است که سیستم کار کند نه فرد. آقای رئیسی بیشتر عملکرد خودشان در مسائل اجرایی مطرح کردند. قاعدتا وازتاخانه ها فعال شوند و به مردم گزارش دهند که این دولت است که کار می‌کند نه شخص رئیس جمهور. 

به گزارش دیده‌بان ایران، وی در پاسخ به این سوال که وعده ساخت 1 میلیون مسکن در سال در شرایط بحرانی کشور امکان‌پذیر است یا خیر، گفت: قطعا آقای رئیسی با شناخت مسائل و مشکلات کشور وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شدند. البته در میان مردم بودن بسیار خوب است اما به‌نظر می‌رسد که سیستم باید کار کند این‌که یک نفر همه مسائل را حل کند، امکان‌پذیر نیست. دولتی به این بزرگی با هزینه و کارشناسان فراوان باید به مشکلات کشور رسیدگی کند. اما چیزی که مشخص است این است که وعده‌هایی که رئیس‌جمهور می‌دهد باید وعده‌های برنامه‌ریزی شده و با برآورد مالی باشد. یعنی اگر می‌گوید من 1 میلیون مسکن در سال می‌سازم باید بار مالی آن را بیان کنند. باید مشخص شود که آیا زیرساخت‌های آن مشخص است؟ آیا گاز، برق، آب و تلفن و هر آن چه که به این مسئله مربوط می‌شود، برای ساخت یک میلیون مسکن وجود دارد؟ دولت در بحث ساخت‌و ساز در کشور 5 درصد سهم دارد، 95 درصد دیگر آن برای بخش خصوصی و مردم است. آقای رئیسی اگر موانع ساخت‌وساز و عوارض و مالیات عظیم شهرداری‌ها را بردارند مردم به خوبی می‌توانند این کار را با سرمایه خودشان انجام دهند. اما زمانی‌که دولت در چنین امری دخالت می‌کند نه تنها گره‌ای باز نمی‌شود بلکه ممکن است گره‌ای دیگر به وجود بیاید.

کنعانی‌مقدم در ادامه با اشاره به این‌که دوران گفتاردرمانی گذشته است، خاطرنشان کرد: ببینید زمان گفتار درمانی گذشته است و مردم از آقای رئیسی توقع دارند که در عمل نشان دهند که چقدر توانایی حل مسائل را دارند. البته این وعده‌ها رویایی نیست و قابل تحقق است اما به دلیل اینکه زیرساخت‌های آن در کشور آماده نیست، دولت هم قادر به اجرای چنین وعده هایی نیست. دولت باید اقدامات این چنینی را به بخش خصوصی واگذار کند تا آن‌ها فعال شوند و الا مداخله دولت در بحث مسکن سازی نتیجه‌اش می‌شود مسکن مهر. 

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص اظهارات سفیر ایران در لبنان در رابطه با حل مشکل برق در این کشور، اظهار کرد: ببینید یک ضرب المثل معروف است که می گوید چراغی که به خانه روا است، به مسجد حرام است. به نظر می رسد ما باید همه توان خود را برای حل مسائل داخلی کشور به کار بگیریم و امکانات خود را در راستای رفع مسائل خود بسیج کنیم. قطعا ما در سیاست خارجی، حوزه های نفوذی را داریم که در مسیر باید در راستای کمک به آن ها قدم برداریم اما نباید این گام‌ها منافع ملی ما را به خطر بیاندازد. مسئولین باید از اظهارنظرهایی که قابل تحقق نیست و در حیطه وظایف آن‌ها نیست جدا خودداری کنند. 

کنعانی‌مقدم درباره طرح شکایت از روحانی به‌خاطر عملکرد 8 ساله‌اش بیان کرد: یک نقصی در قانون اساسی ما وجود دارد و آن عدم وجود دادگاه قانون اساسی است. در سراسر دنیا وقتی رئیس‌جمهور می‌آید و قسم می‌خورد که من مجری قانون هستم، اگر خلاف قولی که داده است عمل کند باید مورد مواخذه قرار گیرد. حتی دادگاه قانون اساسی می‌تواند این فرد را از ریاست جمهوری عزل کند. چون این مکانیزم در کشور ما وجود ندارد، عمدتا روسای جمهور ما در دوره‌ای که مسئولیت بر عهده دارند از این مصونیت اجرایی استفاده می‌کنند و هر کاری دوست دارند انجام می‌دهند و مجلس را هم عملا بدون پاسخ می‌گذارد. روحانی باید پاسخگوی افکار عمومی باشد و اگر کاری خلاف قانون اساسی انجام داده است، باید قوه قضاییه با همکاری مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری کنند و به مرحله مجازات هم برسد. مردم توقع دارند اگر بحث عدالت مطرح است در رابطه با سران کشور هم این عدالت وجود داشته باشد.

این فعال سیاسی در رابطه با اظهارات علی صوفی که گفته بودند رهبری هم از پس اقدامات سپاه بر نمی‌آید، گفت: ایشان هم اطلاعات نادرست و قضاوت اشتباه داشته‌اند. قاعده بر این است که نیروهای مسلح در زمانی‌که دولت به آن‌ها نیاز دارد، کمک کند. تا به الان سپاه همکاری‌های گسترده‌ای داشته و بزرگ‌ترین پروژه‌ها را هم به خوبی انجام داده است. اما چیزی که این آقا مطرح کرده‌‎اند یک عنوان مجرمانه است. ایشان یا باید در دادگاه گفته خود را ثابت کنند و یا به عنوان تشویش اذهان عمومی بر علیه سپاه محکوم می‌شوند. این اظهارات یک خطی است در جهت تضعیف سپاه پاسداران است.

*چرا با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری به عدم دخالت سپاه پاسداران در مسائل اقتصادی، این دخالت انجام شد؟

تمام اقدامات اقتصادی که سپاه انجام می‌دهد، با کسب مجوز است. بدون مجوز هیچکس حق فعالیت در کشور را ندارد. اگر سپاه بدون اخذ مجوز فعالیتی کرده باشد، باید پاسخگو باشد.

 

منبع: دیده بان ایران- نازیلا معروفیان

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر