کد خبر: 116561
A

ادعای جالب خبرگزاری موسوم به انقلابی: قتل های زنجیره ای میراث ننگ مدیریت اصلاح طلبان است

یک خبرگزاری موسوم به انقلابی ها با انتشار مطلبی درباره دولت اصلاحات نوشت: قتل های زنجیره ای در سال 77 و در دوران اصلاحات از میراث ننگ باقی مانده از مدیریت اصلاح طلبان در کشور بود.

ادعای جالب خبرگزاری موسوم به انقلابی: قتل های زنجیره ای میراث ننگ مدیریت اصلاح طلبان است

به گزارش دیده بان ایران؛ یک خبرگزاری موسوم به انقلابی ها با انتشار مطلبی درباره دولت اصلاحات نوشت: قتل های زنجیره ای در سال 77 و در دوران اصلاحات از میراث ننگ باقی مانده از مدیریت اصلاح طلبان در کشور بود.

این خبرگزاری نوشت: این واقعه لکه ننگی در تاریخ عملکردی اصلاح طلبان بود که هیچگاه گره های تاریخ آن باز نشد اما براساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد بسیاری از آمران این وقایع تلخ از چهره های اثرگذار در درون جریان اصلاح طلب بودند و تا سالها بعد نیز به عنوان تئوریسین در درون این جریان نقش آفرینی داشتند.

قتل‌های زنجیره‌ای، به کشتار برخی از شخصیت‌های سیاسی و اجتماعیِ منتقد نظام جمهوری اسلامی در دههٔ هفتاد خورشیدی، در داخل و خارج از ایران گفته می شود که در پی وقوع آن حجت الاسلام دری نجف آبادی توسط محمد خاتمی برکنار و علی یونسی جایگزن او در وزارت اطلاعات شد.

سعید امامی یا سعید اسلامی مأمور بلندپایهٔ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و از معاونین علی فلاحیان از زمان وزارتش بود. او عامل اصلی قتل‌های زنجیره‌ای دانسته می‌شود، هرچند روح‌الله حسینیان در صحت آن تردید کرده‌اند و قتل‌ها را منتسب به اصلاح‌طلبان می‌کنند.


 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر